۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۸۰۳۰۷
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

امامت و ولایت از اصلی ترین شاخص های دین داری است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شاخص دین داری حج و نماز به تنهایی نیست، گفت: ولایت و امامت از اصلی ترین شاخص های دین داری است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی شامگاه جمعه در جمع عزاداران حرم مطهر رضوی گفت: خوارج به دلیل این که امام بر حق را به خوبی نشناختند جنایت هایی را صورت می دادند که هیچ آدم معمولی نمی تواند انجام دهد.

وی افزود: داعشی ها در سنگرهایشان قرآن می خوانند ولی جنایاتی انجام می دهند که افراد عادی انجام نمی دهند برای مثال داعشی ها در بغداد وارد خانه ای می شوند نزدیک شام به محض ورود به خانه گردن یک دختر را بریدند و خون را داخل ظرف می ریزند و خانواده را مجبور به خوردن آن می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی خاطرنشان کرد: اگر ولی الله در مسیر انسان و مقتدای انسان باشد برخی اعمال که انسان انجام می دهد سبب حب به خدا می شود و اگر با استعانت به خداوند متعال  نباشد باعث ضلالت خواهد شد و انسان راه سعادت را گم خواهد کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی به محشور شدن هر قوم با امام خود اشاره و عنوان کرد: روز قیامت هر قومی با امام خود محشور خواهد شد امامان هر قوم هویت دینی و غیر دینی آن قوم را تعیین می کند که اگر امام حق در پیشوایی قوم قرار بگیرد نشان دهنده هویت دینی است از این رو امامت مهمترین و محوری ترین آموزه دین است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی تصریح کرد: اگر لا اله الا الله زیر پرچم امام علی(ع) گفته شود می شود توحید اما اگر همین جمله زیر پرچم داعش گفته شود می شود شرک که شرک نیز ادامه دهنده راه شیطان است و مصداق این موضوع نیز میزان عبادات شیطان است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شاخص دین داری حج و نماز به تنهایی نیست، اظهار کرد: ولایت و امامت از اصلی ترین شاخص های دین داری است اما این موضوع به این معنا نیست که اعمال اهمیت نداشته باشد و ما صرف این که ولایت داشته باشیم هرکاری دوست داریم بکنیم چرا که برخی می گویند فقط عشق است امام حسین و اعمال را رعایت نمی کنند.

وی افزود: اعمال مهم است، یک شیعه واجبات را باید به صورت تمام و کمال به جا آورد و حتی مستحبات را باید در حد ظرفیت خودش انجام بدهد و محرمات را هم باید به صورت کامل ترک کند و کوچکترین مکروهات را انجام ندهد چرا که هر گناه حکم خروج از ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی خاطرنشان کرد: شیعه نباید اعمال را سبک بشمارد و باید به مسئله گناه این گونه بنگرد که هرگناه دره ای است که بین ما و اهل بیت فاصله خواهد انداخت و باید به این موضوع دقت داشته باشید که اعمال کورکورانه مورد پذیرش حق تعالی نخواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود گفت: کسانی که سوار کشتی باطل هستند باید بدانند که قطب نمای آن کشتی خراب است و اعمال آن ها همچون نماز مورد پذیر نخواهد بود و این نماز باعث قرب آن ها به حق تعالی نخواهد شد بلکه شاید حتی نمازش  برای او بدتر باشد و این نکته را باید بداند که  امامت و ولایت نقطه ثقل است./۸۶۱//پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات