۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۰۳۴۳
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

توجه به زی طلبگی عامل موفقیت طلاب در عرصه علمی و اخلاقی است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مباحث اخلاقی و تربیتی به طور مستقیم با رشد علمی و معنوی طلاب و همچنین نشاط علمی حوزه ارتباط دارد، گفت: اگر یک طلبه در همه امور زندگی فردی و اجتماعی خود زی طلبگی را رعایت کند در هر عرصه ای به موفقیت دست خواهد یافت.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر برگزار شد با تأکید براین که توجه به اخلاق در تربیت طلاب همواره یکی از مهم ترین دغدغه های بزرگان حوزه بوده است، گفت: مباحث اخلاقی همواره رکن اصلی فعالیت های علمی حوزه بوده است.

وی با بیان این که حوزه بدون توجه به اخلاق و معنویت از اهداف و برنامه های جامع و اصلی خود باز می ماند، خاطرنشان کرد: هر پیشرفتی که در حوزه های علمیه صورت گیرد در سایه توجه به اخلاق خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مباحث اخلاقی تنها به برگزاری هفتگی دروس اخلاق وابسته نیست، تصریح کرد: باید مباحث فرهنگی، تربیتی، قرآنی، مشاوره ای و بصیرتی به طور جدی و مستمر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که امروز باید فضیلت های اخلاقی در میان طلاب بیشتر تقویت شود، بیان داشت: در این راستا مطالعه سیره علمی و عملی بزرگان حوزه از سوی طلاب جوان امری ضروری است.

وی با بیان این که امروز اخلاق مهم ترین دغدغه بزرگان حوزه است، خاطرنشان کرد: طرح جامع تربیت اخلاقی نیز در راستای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما در خصوص تقویت مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه طراحی و تدوین شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ارتقای اخلاقی طلاب بهره گیریم، تصریح کرد: همه فعالیت های حوزه بر پایه مباحث اخلاقی استوار است و عدم توجه به این بخش موجب ایجاد ضعف در سایر امور حوزه خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلاب باید بدانند در جایگاهی قرار دارند، افزود: شناخت عمیق جایگاه حوزه و روحانیت از سوی طلبه در حفظ شأن این جایگاه کمک شاسایی به او خواهد کرد.

وی با بیان این که مباحث اخلاقی و تربیتی به طور مستقیم با رشد علمی و معنوی طلاب و همچنین نشاط علمی حوزه ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: اگر یک طلبه در همه امور زندگی فردی و اجتماعی خود زی طلبگی را رعایت کند در هر عرصه ای که قدم نهاده به موفقیت دست خواهد یافت./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات