۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۸۰۳۷۶
رییس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت وگو با رسا:

برخی با شفافیت برای مردم مخالفت می کنند اما می خواهند اطلاعات نظام را در اختیار دشمن قرار دهند

حاجی بابایی با انتقاد از رویه برخی مسؤولان و نمایندگان گفت: برخی نمایندگان مجلس با آگاهی مردم از اتفاقات مجلس مخالف هستند اما در FATF با آگاهی آمریکا از دارایی‌های نظام اسلامی مخالفتی ندارند.
حمید رضا حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت طرح شفاف سازی آراء، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در مجلس همین مساله شفاف سازی آرای نمایندگان است.

وی افزود: در قرارداد FATF قید شده که آمریکا باید از تمام داراییهای ما مطلع باشد و در طرح شفاف‌سازی آراء نیز این حق به مردم داده شده تا از نظرات و آرای نمایندگان باخبرشوند، حال مشکل اینجا است که برخی نمایندگان مجلس با آگاهی مردم از اتفاقات مجلس مخالف هستند اما با آگاهی آمریکا از داراییهای نظام اسلامی مخالفتی ندارند، حرف ما این است که ما ابتدا باید همه چیز را به اطلاع مردم کشور خودمان برسانیم.

حاجی بابایی با اشاره به مصوبه برنامه ششم مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: مجلس در برنامه ششم مصوب کرد سامانه‌ای ایجاد شود که ملت بزرگ ایران از طریق آن سامانه بدانند مدیرانی که مشمول ماده 29 می‌شوند، چقدر حقوق می‌گیرند اما متاسفانه دولت تا به امروز این مصوبه را اجرا نکرده و حاضر نشده لیست حقوق مدیران را در دسترس مردم قرار دهد.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما همین دولت امروز به دنبال تصویب FATF است که در آن آمده آمریکا حق دارد از حقوق مسؤولان در رده‌های مختلف، تمام داراییهای ملت ایران و میزان دخل و خرج کشور اطلاع داشته باشد، ما باید به سمت نهادینه کردن شفافیت در مجلس حرکت کنیم، مردم حق دارند که از آرای نمایندگان خود با اطلاع باشند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات