۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۰۴۹۷
حجت الاسلام آزادی‌خواه در گفت‌وگو با رسا:

تصویب و اجرای FATF هیچ گشایش اقتصادی برای کشور نخواهد داشت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که FATF تنها یک بازی برای ضربه زدن به کشور بوده و تصویب و اجرای آن هیچ گشایش اقتصادی برای کشور نخواهد داشت.
حجت الاسلام احد آزادی خواه

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره روند بررسی لایحه FATF در پارلمان گفت: بنده موافق تصویب معاهداتی همچون FATF نیستم. تجربه تاریخی ما درباره اتفاقات گذشته باید در تصمیم‌گیری‌های کنونی تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به تصویب برجام در پارلمان بیان داشت: بنده و سایر افراد مخالف یک معاهده به عنوان برجام نبودیم، بلکه پیش‌بینی ما از برجام این بود که آمریکا به طور کل اهل مذاکره و وفای عهد نیست و به همین دلیل نمی‌توان در ذیل برجام به آن اعتماد کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا ما مخالف اصل معاهده بین المللی نیستیم، بلکه نگران این مساله هستیم که پس از تصویب FATF در مقابل بدعهدی‌های جدید قرار بگیریم. 

حجت الاسلام آزادی‌خواه تصریح کرد: مطمئن باشید که هیچ گشایش اقتصادی از دریچه FATF نصیب ملت ما نمی‌شود. موید این موضوع هم این است که کشورهایی همچون سوریه و لبنان به این معاهده پیوسته‌اند اما در عمل هیچ سودی حاصل نکردند و امروز آنها نیز با مشکلات عدیده‌ای در خاورمیانه مواجه هستند. 

وی در پایان تصریح کرد: FATF یک بازی برای کشور ما است. اگر واقعا موافقان این لایحه به دنبال شفافیت و مبارزه با تروریسم هستند، تلاش کنند ذیل منویات رهبر انقلاب یک قانون ملی را در این زمینه به تصویب برسانند./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات