۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۸۰۵۲۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

ثبت نام ۲۲۰ زائر برای پیاده روی اربعین، یادواره ۱۶ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم و احداث باغ موزه دفاع مقدس در پیچ و خم اعتبار عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیرحج و زیارت خراسان شمالی گفت: ثبت نام از طریق  سامانه سماح از بعدازظهر چهارشنبه امکان پذیر شده است که طی این مدت 220 زائر از استان برای اربعین حسینی ثبت نام کردند.

«محمد باقر قاصری»  افزود: اکنون هزینه هر زائر برای صدور روادید، بیمه، خدمات درمانی و حق الزحمه کارگزاری 377 هزار و 700 تومان معادل 40 دلار است.

وی تصریح کرد:  تفاهم نامه ای  با اداره کل پست منعقد  شده است تا دفاتر پستی در شهرها و روستاها موازی کارگزاران به متقاضیان خدمات ارائه دهند.وی ادامه داد: تا زمانی که بتوانیم روادید بگیریم ثبت نام از زائران ادامه خواهد داشت، اما به زائران  توصیه می شود ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی با اشاره به این که برای اربعین سال گذشته 8 هزار زائر اعزام شدند، تصریح کرد: پیش بینی می شود تعداد زائران امسال به 10 هزار نفر برسد.  

وی با بیان این که 23 دفتر زیارتی در استان فعال است درباره اعزام شبه کاروانی زائران افزود: به دفاتر مجوز داده شده است تا به صورت شبه کاروانی خدماتی را به زائران متقاضی ارائه دهند.

یادواره ۱۶شهید دفاع مقدس و مدافع حرم

یادواره شهید مدافع حرم، «محمد ابراهیم توفیقیان» و ۱۵ شهید دیگر در مسجد خاتم الانبیا(ص) اسفراین  با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «یزدانی» از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و جانباز مدافع حرم در این مراسم با تاکید بر این که جنگ پایان نیافته است افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید روایت شود تا جوانان و نوجوانان نیز با آن انس بگیرند.

«حسن زاده» فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسن(ع) از تدارک یادواره های شهدا با هدف نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد محله محور خبر داد.

احداث باغ موزه دفاع مقدس در پیچ و خم اعتبار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان این که  با پیگیری های انجام گرفته و بر اساس قراردادی که بین بنیاد حفظ آثار و استانداری منعقد شد، مقرر شد 8 میلیارد تومان برای ساخت پروژه  اختصاص یابد که 6 میلیارد تومان آن سهم استانداری و بقیه سهم بنیاد است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون تومان جذب شده و یک میلیارد تومان آن هزینه شده است.

سرهنگ «امیری» با اشاره به این که طبق نظر استانداری، اگر پروژه پیشرفت داشته باشد طی2  سال اعتبار در نظر گرفته شده از سوی استانداری پرداخت می شود و پروژه به جای 4 سال، طی 2 سال به اتمام می رسد، اضافه کرد: متاسفانه در  پیشرفت پروژه به واسطه  گرانی و بالارفتن  قیمت ها وقفه ایجاد شده است به گونه ای که نتوانست اعتبار را جذب کند.

وی اضافه کرد: اگر شرایط  خوب بود به طور حتم 50 درصد کار انجام می شد و با طی شدن مرحله فونداسیون، پروژه پیشرفت 10 تا 15 درصدی دارد.

بازدید نوجوانان جرگلانی از کتابخانه آیت الله مهمان نواز

حجت الاسلام «منصوریان» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راز و جرگلان گفت: در اردوی یک روزه، ۸۰ کودک و نوجوان روستاهای دویدخ، توتلی و چال تلپک بخش جرگلان از کتابخانه مرکزی بجنورد، کتابخانه آیت ا... موسوی بجنوردی، گلزار شهدا، موزه و عمارت مفخم بازدید و با پدر و مادر شهید «کریمی» از شهدای اهل سنت دیدار کردند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات