۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۸۰۵۲۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

گرامیداشت یاد و خاطره تنها شهید مدافع حرم خراسان جنوبی، عطرافشانی گلزار شهدا و بهره برداری از پنج پروژه محرومیت زدایی «درح» عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، گرامی داشت یاد و خاطره تنها شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در زادگاهش روستای «اسلام آباد دهک» نهبندان برگزار شد. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان در این مراسم گفت: استکبار جهانی از قدرت و نفوذ معنوی ایران اسلامی در 40 سال گذشته به وحشت افتاد به ویژه از زمانی که فوج فوج مردم مسیحی در اروپا و آمریکا به اسلام گرویدند.

سردار«قاسمی» با بیان این که دفاع مقدس عاشورایی شروع شد افزود: انقلاب اسلامی حسینی ادامه می یابد.

به گفته وی شرایط امروز ایران مانند دوران دفاع مقدس که در محاصره و تحریم قرار گرفته بودیم است. به علاوه اگر امروز امنیت، عزت و آسایش در ایران وجود دارد به علت اجرای دکترین بازدارندگی است.

وی ادامه داد: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد چرا که هدف تنها رضای خداست، اما امروز دشمن تلاش می کند شکاف بین همه ایجاد کند طوری که استراتژی آن ها تفرقه بنداز و حکومت کن است. وی با بیان این که وحدت عامل اصلی پیروزی ایران در دفاع مقدس بود افزود: شهدا به قولی که دادند عمل کردند.

عطرافشانی گلزار شهدا

به مناسبت آخرین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در مراسمی با حضور جمعی از خانواده های شهدا، ایثارگران و مسئولان گلزار شهدای همه نقاط استان غبارروبی شد.

با حضور جمعی از خانواده های شهدا، ایثارگران و مسئولان شهرستان گلزار شهدای  این شهر غبارروبی و عطرافشانی شد.

سرهنگ «بشیری» فرمانده ناحیه سپاه خوسف در این مراسم گفت: شهدا نماد شکست ناپذیری ملت ایران هستند که به همه درس ایثار و از خودگذشتگی دادند.

بهره برداری از 5 پروژه محرومیت زدایی «درح»

به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس قنات کلاته شب به نمایندگی از پنج پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی با هزینه کرد حدود یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار با حضور جمعی از مسئولان سربیشه به بهره برداری رسید.

این پروژه ها با مشارکت آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی، جهاد کشاورزی، اهالی و خیران تامین اعتبار شده است.

اعطای کمک هزینه تحصیلی به فرزندان زندانیان

70 دانش آموز از کمک هزینه تحصیلی به فرزندان زندانیان بهره مند شدند.

مدیر کل زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از کمک هشت میلیون و 400 هزار تومانی در قالب این طرح به فرزندان دانش آموز زندانیان خبر داد و گفت: به هر دانش آموز 120 هزار تومان پرداخت شده است.

«هاشمی» با بیان این که از این تعداد 48 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 18 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم و چهار نفر دانشجو هستند، افزود: از این تعداد 29 دانش آموز دختر و 41 دانش آموز پسر هستند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات