۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۸۰۵۵۷

آغاز درس خارج فقه و اصول در شهرهای تبریز و بناب

همزمان با آغاز سال تحصیلی در حوزه های علمیه، دروس خارج فقه و اصول در حوزه‌های علمیه تبریز و بناب نیز شروع شد.
 درس خارج «فقه و اصول»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با آغاز سال تحصیلی در حوزه های علمیه، دروس خارج فقه و اصول با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در مدارس علمیه شهرهای تبریز و بناب شروع شد.

حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان امروز در مراسم آغاز درس خارج فقه و اصول تبریز که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همراه بود، اظهار داشت: امسال حوزه علمیه طالبیه تبریز میزبان دروس خارج فقه و اصول در طول روزهای هفته خواهد بود.

به گفته وی، طلاب علاقه‌مند به شرکت در دروس خارج فقه و اصول می‌توانند از ساعات 9 تا 10 و همچنین 10 تا 11 صبح روزهای شنبه تا چهارشنبه در مدرس امام خمینی(ره) حوزه علمیه طالبیه تبریز حضور یابند و پای درس حجت الاسلام والمسلمین فاضل هیدجی بنشینند.

بنابراین گزارش، طی سالیان اخیر درس خارج فقه به همت حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، یکی از نمایندگان مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری؛ در دفتر تبریز مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی برقرار بوده است.

همچنین قرار است؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدی، یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه آذربایجان که سابقه تدریس بیش از 20 سال درس خارج فقه دارد، از هفته جاری کرسی درس خارج فقه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب را دایر کند.

گفتنی است، برگزاری کرسی‌های متعدد دروس خارج فقه و اصول یکی از مهم‌ترین وعده‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بوده که با پیگیری شورای استانی حوزه علمیه این روزها محقق شده و جامعه حوزوی استان برای ادامه تحصیل در سطوح عالی حوزه دیگر نیازمند به مهاجرت نیستند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات