۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۸۰۵۶۷
حجت الاسلام والمسلمين حسيني قمي:

انبيا مظهر سعه صدر و شرح صدر هستند

استاد حوزه علميه قم انبيا را مظهر سعه صدر و شرح صدر خواند و گفت: امروز عصبانيت هاي زودهنگام در جامعه سبب شده تا طي يكسال پانصد هزار مشاجره و دعواي خياباني به ثبت برسد كه اين تعداد آمار براي يك جامعه اسلامي و ديني مانند ايران تأسف بار است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين حسيني قمي يكشنبه شب در آخرين شب از عزاداري هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در سالن شهداي بسيج اين شهرستان برگزار شد با تأكيد بر داشتن شرح صدر پدر و مادر در مقابل رفتار فرزند، گفت: متأسفانه پدران و مادران زيادي امروز در مقابل عملكرد فرزند خود صبر و تحمل ندارند.

وي قهر پدر و مادر با فرزند را نكوهش كرد و افزود: عدم توجه فرزندان به فرامين پدر و مادر نبايد عصانيت و قهر والدين را به دنبال داشته باشد چرا كه اگر فرزند در بدترين شرايط هم كه باشد نبايد پدر و مادر با او قهر كند و او را طرد كند.

حجت الاسلام والمسلمين حسيني قمي گفت: فرزند اگر هر كار خلافي هم كه مرتكب شده باشد نبايد از سوي والدين خود طرد شود بلكه بايد به او با محبت رقتار كرد و جذب خانه كرد.

به گفته وي، اگر پدر و مادر به هر دليل موجه و غير موجهي با فرزند خود قطع رابطه كند در حقيقت فرزند خود را دو دستي در دام شياطين قرار داده است.

استاد حوزه علميه قم گفت: فرزندان خود را حتي اگر در بدترين شرايط قرار داشته باشند نبايد آنها را رها كنيد و از خانه طرد كنيد بلكه بايد به آنها محبت كرد و به خانه جذب كرد.

وي يكي از بدترين دوران انحراف انسان را هنگام قطع رابطه جامعه دانست و اظهار داشت: امروز برخي طلاق هاي شرعي در دفاتر رسمي انجام مي شود اما برخي از طلاق ها نيز طلاق عاطفي است كه زن و شوهر با هم زندگي مي كنند اما دلهاي آنها از يكديگر دور است.

حجت الاسلام والمسلمين حسيني قمي گفت: قهرهاي طولاني با همسر سبب مي شود شوهر خود را به دست خود طرد و تحويل ديگران دهد و مشكلات بعدي زندگي را رقم مي زند.

استاد حوزه علميه قم بدترين شكنجه براي انسان را قطع رابطه، تحريم عاطفي و تحريم اجتماعي دانست و بیان کرد: زندان انفرادي يكي از بدترين شكنجه ها است چرا كه انسان مدني الطبع است و دوست دارد با ديگران انس داشته باشد.

وي با تأكيد بر اينكه بسياري از انحرافات دختران و پسران به دليل قهرهاي طولاني است، افزود: پدران و مادران بايد در مقابل خطاها و رفتارهاي فرزندان خود شرح صدر و برخورد منطقي داشته باشند و با فرزندان خود قهر نكنند.

به گفته وي، اگر جوانها بداخلاق باشند والدين آنها بايد خوش اخلاق باشند و آنها را جذب خود و خانه كنند و نگذارند از محيط امن خانه و خانواده دور شوند و گرفتار دام شياطين انس و جن شوند.

حجت الاسلام والمسلمين حسيني قمي در ادامه بي حوصلكي و عدم تحمل يكديگر را از مهمترين آسيب هاي امروز جامعه نام برد و عنوان كرد: پدران و مادران بايد در مقابل فرزندان خود صبر و حوصله و متانت بيشتري داشته باشند و با اندك مشكلي قهر نكنند.

وي افزود: امام صادق (ع) مي فرمايد، اگر دو مومن با يكديگر قهر كنند و قهر آنها ادامه دار باشد حتي اگر يكي از آنها هم مظلوم واقع شده باشد هر دو را لعنت مي كنم و از هر دو اعلام برائت مي كنم.

استاد حوزه علميه قم انبيا را مظهر سعه صدر و شرح صدر خواند و گفت: امروز عصبانيت هاي زود هنگام در جامعه سبب شده تا طي يكسال پانصد هزار مشاجره و دعواي خياباني به ثبت برسد كه اين تعداد آمار براي يك جامعه اسلامي و ديني مانند ايران تأسف بار است.

وي با اشاره به اينكه امروز در جامعه خيلي ها به دنبال دستگيري نيستند و به دنبال مچ گيري و آبروريزي هستند و منتظر هستند تا عكس و ويدئو و خبري منتشر شود تا آبروي بنده خدايي را ببرند، افزود: ريختن آبروي مفسدان اقتصادي و كساني كه به ملت خيانت مي كنند جايز است اما ريختن آبروي كسي كه خلاف مخفي است و مفسد نيست جايز نيست./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات