۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۸۰۵۸۸
حجت‌الاسلام محمدیان:

نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت احیای آموزه‌های عاشورایی است

حجت‌الاسلام محمدیان فرهنگ شهادت را جزء اذکار لاینفک نظام اسلامی دانست و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در حقیقت احیای آموزه‌های عاشورایی است.
حجت الاسلام محمدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در نشست مسؤولان این شهرستان، با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته به‌منظور گرامیداشت دهه نخست و دوم محرم، اظهار کرد: برجستگی قیام سیدالشهدا (ع) به‌واسطه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین منکر طاغوت و تبعیت از طاغوت است، اضافه کرد: طاغوت به معنای طغیانگر و متجاوز از حدود الهی، حدود دینی و اخلاقی است.

حجت‌الاسلام محمدیان فرهنگ شهادت را جزء اذکار لاینفک نظام اسلامی دانست و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در حقیقت احیای آموزه‌های عاشورایی است.

وی اضافه کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت باید در دستور کار باشد؛ زیرا بستری برای تبیین آموزه‌های عمیق عاشورایی است.

حجت‌الاسلام محمدیان با تأکید بر ضرورت برپایی منابر تا اربعین حسینی اظهار کرد: رسالت زینبی درواقع ادامه نهضت حسینی است؛ زیرا آموزه‌های عاشورایی دو بعد گام‌های قیام حسینی تا عاشورا و پس از آن دوران اسارت و روشنگری‌های حضرت زینب کبرا (س) را در خود جا می‌دهد.

وی با اشاره به رمز ماندگاری قیام عاشورا گفت: آنچه فریاد حق‌طلبی و پیام قیام عاشورای حسینی (ع) را در تاریخ جاودانه کرد، رشادت‌ها و سخنرانی‌های شجاعانه و افشاگرانه حضرت امام زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) علیه یزیدیان بود.

حجت‌الاسلام محمدیان به بیان سرگذشت کاروان اسیران کربلا از کوفه تا شام پرداخت و افزود: کاروان اسرا به‌خوبی توانست مأموریت و رسالت الهی خود را در سخت‌ترین شرایط انجام دهد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات