۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۸۰۷۲۰
امام جمعه بجنورد:

دفاع از پایگاه‌های معنوی جامعه از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه طبق نظر قرآن کریم اگر دفاع نباشد همه جوامع فاسد خواهند شد؛ بر همین اساس باید از پایگاه‌های معنوی دفاع کرد، گفت: دفاع از پایگاه‌های معنوی جامعه از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی استان با موضوع «مبانی دفاع از منظر قرآن و احادیث»، به تبیین نگاه اسلام در مورد جنگ و صلح پرداخت.

وی با اشاره به آیه «الصلح خیر» تصریح کرد: طبق این آیه صلح کردن خیر است اما این در شرایطی است که همه جهان در صلح و آرامش باشند، در غیر این صورت در مقابل تجاوز نباید تسلیم شد و صلح جایز نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: فلسفه دفاع دفع تهاجم و تجاوز است و کشور ما در ابتدای انقلاب که نهالی نوپا بود دچار جنگ تحمیلی از سوی کشور عراق شد و مردم با جان و دل از میهن و ناموس خود دفاع کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: طبق نظر قرآن کریم اگر دفاع نباشد همه جوامع فاسد خواهند شد و هیچ‌چیز مقدسی باقی نخواهد ماند، بر همین اساس باید از پایگاه‌های معنوی دفاع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ یدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا ...» افزود: حتی خداوند هم از دین خود و مؤمنان دفاع می‌کند و به همین دلیل خداوند مجاهدان راه اسلام و دین را دوست دارد و محافظت می‌کند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات