۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۸۰۷۵۵
دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت:

بخش عماد مغنیه در جشنواره فیلم مقاومت با موضوع داعش برگزار می‌شود

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه بخش عماد مغنیه در جشنواره فیلم مقاومت با موضوع داعش برگزار می‌شود، گفت: آثار کتبی و تصویری مقاومت در دوران دفاع مقدس باید ترجمه و در عرصه بین الملل در اختیار عموم مردم جهان قرار گیرد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، امروز در نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد، گفت: جشنواره امسال در سه بخش کلی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش مسابقه ایران و بخش بین المللی شامل آثار مستند، کوتاه و سینمایی خواهد بود و دیگر بخش این جشنواره مربوط به بخش پژوهشی و جنبی می‌شود.

خزاعی با بیان اینکه در این دوره یازده بخش رقابتی وجود خواهد داشت که در هر بخش به منتخبان جوایزی اهدا می‌شود، ابراز کرد: همچنین در این دوره از جشنواره 8 بخش جنبی طراحی و اجرا خواهد شد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت درباره بخش سینمای ایران که شامل آثار مستند و کوتاه می‌شود، اظهار داشت: برخی بخش‌ها که سالهای گذشته در این بخش وجود داشت مانند سریال‌های تلوزیونی، فیلم‌های ویدیویی، انیمیشن و نماهنگ به دلایل مختلفی مانند کمبود بودجه حذف شده است.

وی ادامه داد: از بین هزار و 650 اثر خارجی و داخلی دریافت شده 744 اثر مربوط به آثار ایرانی است امسال ما شاهد رشد پر رنگ حضور بخش خصوصی با مضامین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودیم.

خزاعی با بیان اینکه با تولید فیلم‌های مقاومت می‌توان آن آثار را در کشورهای خارجی به نمایش گذاشت تا سایر کشورها نیز با فرهنگ مقاومت آشنا شوند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: خاطره گویی و ادبیات سینمای ایران در زمینه دفاع مقدس باید توسعه و افزایش یابد، همچنین تاکید داشتند که کتب و فیلم‌هایی که در این زمینه تولید شده باید ترجمه شوند و در عرصه بین المللی حضور پیدا کنند که اگر چنین نشود زمین بازی از ما گرفته خواهد شد و در آینده دچار مشکل می‌شویم.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ادامه داد: لازم است نهضت خاطره نویسی و حضور جشنواره فیلم مقاومت در عرصه بین الملل ورود پیدا کند و این امر با کمک و همراهی دولت و سایر نهادها امکان پذیر است.

وی بیان داشت: در این دوره همانند دوره‌های قبل ما شاهد ارسال چند فیلم از سوی فیلمسازان اسرائیلی بودم و چون ما دولت صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم بنابراین آثار آنان را در این جشنواره شرکت ندادیم.

خزاعی با اشاره به اینکه دشمنان از هر سو تلاش می‌کنند تا به انقلاب ضربه بزنند، گفت: با توجه به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم می‌طلبد مدیران فرهنگی به فعالیت‌هایی با مضامین مقاومت بیشتر توجه کنند نه اینکه کمبود بودجه را بهانه‌ای برای کم لطفی و بی توجهی قرار دهند.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بیان داشت: امسال برای جشنواره فیلم مقاومت برخلاف سال گذشته که 3 میلیارد تومان بودجه بود تنها یک میلیارد و 500 میلیون تومان تخمین زده شده در حالی که این شرایط برای سایر جشنواره‌ها در نظر گرفته نشد و این جای بسی تاسف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره بخش عماد مغنیه با موضوع داعش برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه نیز خانواده این شهید حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند برای نمایش فیلم این نشست خبری اینجا را کلیک کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات