۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۸۰۸۱۰
شمخانی:

اشرار آمریکایی را در حوزه اقتصاد شکست خواهیم داد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که ترامپ در همه اظهارات خود ایران را به عنوان یک تهدید اعلام کرده است، گفت: همه ما باید در مقابل این جنگ تمام عیاری که او علیه ما به راه انداخته آرایش جنگی بگیریم.
شمخانی

به گزارش خبرگزاری رسا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی در سی و یکمین همایش پیشکسوتان جهاد  و شهادت عنوان کرد: بولتون اعلام کرد که ما را جدی بگیرید؛ سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه  شما را جدی گرفت و در سه مایلی شما موشک پیاده کرد.

وی در واکنش به ادعای یک مقام وزارت دفاع آمریکا مبنی بر اینکه موشک‌های شلیک شده ایران به شرق رود فرات در سه مایلی محل استقرار نظامیان آمریکایی در سوریه فرود آمد، از آمریکایی‌ها پرسید: در سه مایلی شما داعش و گروه‌های تروریستی به چه کاری مشغول هستند؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: اشرار آمریکایی و تیم فعلی آمریکا را در حوزه اقتصاد به شکست خواهیم کشاند.

شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: توان و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در مدیریت تهدیدات سیاسی،دفاعی، امنیتی و اقتصادی و تبدیل آن به فرصت ،صاحب سبک و ابتکارات منحصر به فرد است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده دولت آمریکا و بسیج مجموعه امکانات و قابلیت‌های این کشور برای اعمال جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی افزود:  نسلی که درانقلاب به بلوغ رسید  و در طول ۴۰ سال گذشته پوزه دشمنان را به خاک مذلت مالیده است در معرض فرصتی استثنایی برای تکرار افتخارات مستمر گذشته قرار گرفته است.

شمخانی گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه‌های گرانقدری هستند که باید در حفظ و استفاده از تجارب آنها بکوشیم. 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حفظ روحیه انقلابی در زمان صلح خاطرنشان کرد: امروز با حضور شرورترین مدیران آمریکایی در راس هیأت حاکمه این کشور باید با روحیه و عزم انقلابی ضمن شکست کاباره داران تازه کار در عرصه سیاست قدرت بلامنازع اسلام و انقلاب را به رخ انها بکشیم.

شمخانی گفت: ترامپ در همه اظهارات خود ایران را به عنوان یک تهدید اعلام کرده است پس همه ما باید در مقابل این جنگ تمام عیاری که او علیه ما به راه انداخته آرایش جنگی بگیریم .

وی در ادامه به تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: من نمی‌گویم که تحریم بی اثر است اما ظرفیت ملی ما این توانایی را دارد که آن را ناکام سازد. 

شمخانی خاطرنشان کرد:ما به دنبال این فرصت بودیم که اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت خارج کنیم  و اکنون  شرایط ایده‌آل برای این مهم پدید  امده است.

وی در ادامه گفت:  رفتار صدام و ترامپ بر علیه جمهوری اسلامی مشابهت‌های زیادی با هم دارد و نقطه مشترک آن تهدید و تجاوز همراه با ژست مذاکره است.

دریابان شمخانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا با جنگ اقتصادی و عملیات روانی اقتصاد،  امنیت و اقتدار ما در منطقه را با درگیر کردن ظرفیت‌های ملی با مخاطره مواجه سازند اما این رویای آشفته که منافقین برای آنها تعریف کرده‌اند، هرگز تعبیر نخواهد شد.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای منزوی کردن ایران گفت: حضور قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی در کنفرانس امنیتی تهران و اشتراک مساعی با ایران در مهمترین مسائل امنیتی در سطح منطقه و عرصه بین الملل نشان داد کشوری که منزوی شده آمریکای گروگان گرفته شده توسط ترامپ است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حساسیت غیر قابل تغییر ایران نسبت به خطوط قرمز خود افزود: بارها اعلام کرده‌ایم  هر گروه و کشوری که از خطوط قرمز ما عبور کند اگر یکی بزند ده تا خواهد خورد  ما صبور هستیم، اما هیچگاه از اصول خود عقب نشینی نمی‌کنیم.

شمخانی نفوذ معنوی ایران در منطقه را ناشی از صداقت و روحیه همکاری و برادری دانست و اظهار داشت :ما با مردم عراق ، سوریه ، لبنان و یمن دست دوستی و برادری دادیم و حمایتمان را بدون هیچ چشمداشتی از آنان دریغ نکردیم. 

وی خاطرنشان کرد: تفاوت معنی داری میان این رفتار جمهوری اسلامی با اقدامات سوداگرانه آمریکا نسبت به برخی کشورهای منطقه که به تعبیر ترامپ گاو شیرده هستند وجود دارد.

شمخانی با فریب دانستن پیشنهاد مذاکره از سوی ترامپ افزود: ما در مواجهه با دشمنان مماشات، مصالحه و تسامح نداریم و تا زمانی که دشمن را از منطقه دور نکنیم و سنگرهای اقتصادی را بازسازی نکنیم مذاکره معنا ندارد.

وی راه عبور از وضعیت امروز را انقلابی ماندن، در کنار مردم و مانند آنها زیستن و دوری از تجملات و اشرافی گری عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا جنگ اقتصادی را به عنوان آخرین حربه علیه ما به کار گرفته و معیشت و درمان و رفت و امد و ایمنی مردم  را هدف قرار داده است. باید با روحیه انقلابی مقابل آنها بایستیم و تردیدی نداریم که ترامپ را  همچون دیگر اسلافش شکست خواهیم داد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا سه‌شنبه شب سوم مهر ماه (به وقت تهران) در نشستی به میزبانی گروه ضدایرانی «متحد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) حاضر شد و همانطور که انتظار می‌رفت اظهارات تندی علیه ایران مطرح کرد.

وی در ابتدای این نشست به بحث تحریم‌های وضع شده علیه ایران پرداخت و از اتحادیه اروپا به دلیل تلاش برای زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد. او گفت اتحادیه اروپا «در حرف علیه ایران قاطع است، اما در عمل ضعیف است.»

بولتون در ادامه با بیان اینکه واشنگتن اجازه نمی‌دهد «اروپا یا هر کس دیگری تحریم‌های ما را دور بزند»، به شرکت پیام‌رسان مالی «سوئیفت» و دیگر مراکزی که ممکن است به ایران خدمات مالی ارائه کنند هشدار داد که در صورت عدم همراهی با تحریم‌های آمریکا، خود با جریمه و تحریم روبرو می‌شوند، به همین دلیل آن‌ها «باید تبعات همکاری با ایران را به دقت بسنجند.»

بولتون در بخش دیگری از سخنرانی‌اش به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، گفت: «ما کارزاری از فشار حداکثری به راه انداخته‌ایم تا طرح‌های [قاسم] سلیمانی [فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران] را مختل کنیم... از هر ابزاری برای دنبال کردن او و افراد مشابه او استفاده خواهیم کرد.»

وی افزود: «ما نیروهای نیابتی و عوامل ایران را در منطقه دنبال خواهیم کرد... اگر ما، شهروندان ما یا متحدان ما را هدف قرار دهید، بهای هنگفتی خواهید پرداخت.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در بخش پایانی صحبت‌هایش با بیان اینکه «دوران مصونیت ایران» به سر آمده، بار دیگر ایران را به اعمال فشار بیشتر تهدید کرد و گفت واشنگتن از ابزارهایی که دارد برای مقابله با ایران استفاده می‌کند./۸۴۱/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات