۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۸۰۸۲۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

راهیابی شش بانوی خراسان شمالی به مرحله کشوری مسابقات قرآنی، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی و توقف اعزام کاروان عتبات دانشجویی عناوین برخی از اخبار کوتاه از استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی از سه شنبه ۱۰ مهرماه در شهر اراک در رشته های معارف، هم سرایی، همخوانی، دعا خوانی و اذان، حفظ و قرائت در 2 بخش خواهران و برادران برگزار می شود که در این دوره از مسابقات، 6 بانوی استان حضور دارند.

حجت الاسلام «صالحی نیا» با اشاره به این که مسابقات خواهران از 17 مهرماه آغاز می شود و تا 23 مهر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: خواهران در رشته‌های ترتیل، حفظ، قرائت، هم‌سرایی، همخوانی، دعاخوانی، حفظ کل، حفظ 10جزء و 20 جزء  با  یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: هزار نفر از استان در مرحله شهرستانی این مسابقات شرکت کردند که 200 نفر به مرحله استانی و سرانجام 12 نفر از خواهران و برادران به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند و خواهران موفق شدند نماینده استان در این دوره از مسابقات باشند.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی

«شیرازیان» مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی تا چهاردهم مهرماه تمدید شد.

وی گفت: این جشنواره به میزبانی تهران، در بخش گروه‌ها و نهادهای غیردولتی، افراد، بین‌المللی، بخش نگاه ویژه (شامل معلمان مدرسه، استادان دانشگاه، امامان جماعت، کتاب داران، کتاب فروشی‌ها و کتاب فروشان، مهدکودک‌ها و مربیان مهدکودک، واحدهای صنفی، بخش خصوصی و مراکز خدمات عمومی و مروجان الکترونیکی و دنیای مجازی)  برگزار می شود.

توقف اعزام کاروان عتبات دانشجویی

افزایش قیمت سفر به عتبات، اعزام کاروان عتبات دانشجویی را متوقف کرد و این دوره اعزام کاروانی به عتبات نداشتیم.

مسئول ستاد دانشجویی عمره و عتبات دانشگاه های استان افزود: در اربعین نیز کاروان دانشجویی نداریم و فقط هیئت فاطمة الزهرا (س) دانشگاه پیام نور استان به طور خودجوش اعزام دارد.حجت الاسلام «رستگار» گفت: با این وجود با دانشگاهیان برای معافیت های نظام وظیفه در صورت سفر به عتبات در اربعین همکاری و به آن ها کمک می کنیم.

وی افزود: این دوره کاروان اختصاصی نخواهیم داشت.وی خاطرنشان کرد: در دوره قبل به علت کم بودن تعداد دانشجویانی که متقاضی سفر بودند برخی  دانشجویان استان  با کاروان های خراسان رضوی به عتبات اعزام شدند.

وی تصریح کرد: هزینه سفرهایی که با 2 و نیم میلیون تومان انجام می شد اکنون به 4 میلیون تومان رسیده است و برای همین تعداد متقاضیان در دوره قبل تقریباً به صفر رسید.

خراسان شمالی میزبان شرکت کنندگان در کارگاه های شعر و داستان

خراسان شمالی میزبان شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های شعر و داستان شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به این که با پایان مهلت ثبت ‌نام استان‌های کشور برای برگزاری کارگاه ‌های تخصصی شعر و داستان، خراسان شمالی در کنار قم، البرز، کهگیلویه و بویر احمد و گلستان میزبان علاقه ‌مندان به حوزه شعر و داستان خواهد بود، افزود: ثبت‌نام برای حضور در جلسات آموزشی و تخصصی با مراجعه به واحد آفرینش‌های ادبی در حوزه‌های هنری مراکز استان‌های میزبان انجام می شود.

«حسین حصاری»  ادامه داد: با توجه به رویکرد شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» در کشف و شناسایی استعدادهای جوان حوزه ادبیات، شرط سنی شرکت در کارگاه‌ها و بخش مسابقه جشنواره به 25 سال و کمتر کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» 27 و 28 آبان‌ماه به دبیری علمی «محمدجواد شرافت» در بخش شعر و «محمدرضا شرفی خبوشان» در بخش داستان  و به همت مؤسسه فرهنگی، هنری سپهر سوره هنر برگزار می‌شود.

وی افزود:  نفرات برتر دوره‌های تخصصی و کارگاهی جشنواره در استان ها ضمن آموزش، توسط حوزه هنری برای شرکت در جشنواره و ادامه فعالیت‌های فرهنگی حمایت می‌شوند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات