۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۸۰۹۰۳
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

خشونت علیه زنان پشت پرده غوغاسالاری رسانه‌ای و تبلیغی غرب

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تاریخ غرب با وجود ادعای طلبکارانه‌اش در دفاع از حقوق زنان یک تاریخ تیره و ظلمانی دارد، گفت: امروز جهان غرب با غوغاسالاری رسانه‌ای و تبلیغی درصدد پنهان کردن مظلومیت زن در جوامع غربی است.
 نشست علمی زن مسلمان در دنیای مدرن، چالشها و راهکارها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیمین دخت بهزادپور استاد حوزه علمیه، امروز در نشست علمی «زن مسلمان در دنیای مدرن، چالشها و راهکارها» که در مجتمع آموزش عالی علوم اسلامی کوثر برگزار شد، گفت: زنان نیمی از جمعیت موثر عالم هستند.

وی افزود: زنان در سه نقش فردی، خانوادگی و اجتماعی ایفای نقش می‌کنند، نقش‌هایی که در حرکت جامعه بشری بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز است اما با وجود همین موثر بودن شاهد هستیم که زنان در طول تاریخ به صورت مستمر مورد ظلم‌ قرار گرفتند.

بهزادپور زنان را نیمی از ذخایر عالم بیان کرد و اظهار داشت: جوامع بشری برای رشد و ترقی جامعه ناگزیر به استفاده از این ذخایر هستند از این رو برخی مصلحان اجتماعی حرکت‌های اصلاحی راجع زنها ارائه کردند که مشاهده می‌شود به نتایج مطلوبی دست نیافتند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دو اشکال بر این حرکت‌های اصلاحی وارد است که همواره این دو اشکال از مسائل اساسی زنان به شمار می‌رود نخست مساله عدم شناخت صحیح زن و دیگر شناخت کارکردها و وظایف آن است؛ برخی از مصلحان تنها یک بعد را مورد توجه قرار دادند و از بعد دیگر غافل بودند برای همین نتایج مطلوبی کسب نکردند.

وی با بیان اینکه ظلم به زن ابعاد وسیع و گوناگونی دارد، عنوان کرد: این ظلم‌ها به دو صورت مخفی و آشکار صورت می‌گیرد. ظلم آشکار عدم برخورداری زنان از حقوق اولیه انسانی خودشان است که سبب شده نهضت‌های زنان برای دریافت حق و حقوق خودشان شکل گرفته و رشد کند.

بهزادپور ادامه داد: عدم برخورداری از این حقوق در طول تاریخ سبب شده زنها از صحنه فعال زندگی همواره عقب رانده شوند، ما شاهد انواع خشونت‌ها در خانواده و اجتماع علیه زنان بودیم.

استاد حوزه و دانشگاه درباره ظلم مخفی علیه زنان، گفت: در ظلم مخفی زنها را وسیله عشرت یا وسیله سوق دادن برای مصرف گرایی قرار می‌دهند و زنان را سرگرم امور ناچیزی می‌کنند تا بازیچه دیگران قرار گیرند.

وی ادامه داد: ظلم مخفی با شعار دوستی زنان شکل گرفته است بنابراین ظلم آشکار و مخفی هر دو به یک نتیجه ختم شده و آن تحقیر زنان و عدم رشد حقیقی آنان است.

بهزادپور اظهار داشت: امروز جهان مدرن ظلم سومی را علیه زنان برنامه ریزی کرده و آن مردواره کردن زنان است تا زنان خودشان را کپی دوم مرد بدانند و به مرد بودن مصنوعی خودشان افتخار کنند حتی ما شاهد زنوارگی مردها نیز هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه نوع نگرش غلط به زن باید تغییر کند، گفت: تاریخ غرب با وجود ادعای طلبکارانه‌اش در دفاع از حقوق زنان یک تاریخ تیره و ظلمانی دارد و حتی در اعطای آزادی زنان یک تعهد فرهنگی دارد که قبل از قرن 20 بوده و آن حق مالکیت، بیان و حقوق مختلف را به زن داده است.

بهزادپور در پایان خاطرنشان کرد: غوغا سالاری رسانه‌ای و تبلیغی برای پنهان کردن مظلومیت زن در غرب چه در خانواده و چه در اجتماع سبب شده حتی زنانی که دارای سمت‌ و جایگاه اجتماعی و سیاسی بالایی هستند کارنامه‌ای با عنوان خشونت‌های جنسی را امضا کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات