۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۸۰۹۴۷
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد خبر داد؛

فعالیت ۲۷۰ روحانی مبلغ در ۴۴۰ هیأت مذهبی بجنورد

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به برگزاری مراسم دهه اول و دوم محرم در ۴۴۰ هیئت مذهبی این شهرستان، گفت: ۲۷۰ روحانی مبلغ برگزاری این مراسم را مدیریت و هدایت می‌کردند.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، شامگاه امروز در نشست با مسؤولان هیئات مذهبی، اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه اول و دوم محرم در بیش از 440 هیئت مذهبی با شور خاصی برگزار شد و هیئات مذهبی بجنورد با دعوت از مبلغان و روحانیان در این ایام، مراسم سوگواری را همراه با شور و شعور حسینی برگزار کردند.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از 270 نفر مبلغ به هیئات مذهبی بجنورد در نقاط شهری و روستایی اعزام شده بودند، افزود: روحانیان اعزامی در هیئات مذهبی علاوه بر سخنرانی به اقامه نماز جماعت، جلسات قرآن و پاسخگویی به مسائل شرعی پرداختند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: همچنین دهه اول محرم سال جاری برای 88 مبلغه جهت فعالیت فرهنگی در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان مجوز صادر شد.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به نقش بانوان در تربیت فرزندان و تحکیم نظام خانواده افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه بانوان نقش بالایی در جهت‌دهی فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌ها خواهد داشت؛ از این رو ارائه آموزش‌های لازم در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و عزاداری و همچنین جلوگیری از ورود بدعت‌ها و آسیب‌های برنامه‌های عزاداری در هیئت‌های مذهبی یکی از وظایف اصلی بانوان مبلغه بود که اعزام آنان به نقاط شهری و روستایی هم در این راستا بود.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان بجنورد از اعزام بانوان مبلغه به هیئت‌های مذهبی بانوان و برنامه‌های فرهنگی 88 نفر بود که با توجه به نیاز مردمی نسبت به صدور مجوز و اعزام آنان اقدام شد.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: درخواست صدور مجوز برای بیش از 110 نفر بود که با توجه به محدودیت‌های موجود، برای 88 نفر مجوز لازم صادر و اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: انجام برنامه‌های فرهنگی و آموزش احکام بانوان ازجمله برنامه‌های فرهنگی انجام‌شده توسط بانوان مبلغه در دهه اول و دوم محرم سال جاری بود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات