۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۵۸۰۹۶۲
تولیت حوزه علمیه امام رضا:

مستضعفان واقعی ثروتمندان مال اندوز هستند

رییس شواری سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران گفت: فقرا به لحاظ روحی انسان‌های غنی اما افراد به ظاهر ثروتمند از نظر روحی در زمره مستضعفان قرار می‌گیرند چرا که ثروتمندان همیشه احساس نیاز و احتیاج می‌کنند تا ثروت بیشتری به دست آورند.
جلسه درس خارج اصول آیت الله رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رشاد رییس شواری سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، روز چهارشنبه پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: امام علی(ع) فرمودند: مانند کسی مباش که امید به آخرت دارد اما این امید را به آخرت پیوند نمی‌زند.

وی افزود: این چنین افرادی بدون آن که عملی انجام دهند می‌خواهند سعادت اخروی نصیب آنان شود با این حال که توقع توبه و طول عمل نیز دارند؛ کسی که آرزوی بلند دارد نمی‌تواند توبه کند یا اگر موفق به توبه شود نمی‌تواند بر آن توبه وفادار باقی بماند.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: همچنین فرمودند: مانند کسانی نباش که راجع دنیا در مقام سخن زاهدانه حرف می‌زنند اما در مقام عمل راغبانه و شیفته دنیا هستند، همانند کسانی نباش که هر آنچه به او می‌دهند سیر نمی‌شود و یا اگر او را از دنیا باز بدارند قناعت نمی‌کند و از مواهب دنیا اشباح نمی‌شود.

رییس شواری سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران در ادامه اظهار داشت: هوس و خواهش نفسانی، مادی و مالی اشباح ناپذیر است شاید در عمرمان به احدی بر نخوریم علی رغم درآمد بالا و انباشت سرمایه هرچند نجومی و سرسام آور بگوید دیگر بس است و با ولع به دنبال انباشت سرمایه و فراچنگ آوردن مال بیشتر اقدام نکند.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) افزود: برخی افراد هستند هر میزان که مال انباشته می‌کنند به همان مقدار ولع آنان افزایش می‌یابد بنابراین افراد فقیر به لحاظ نفسانی و روحی انسان‌های غنی هستند، افرادی که ندارند روحشان داراتر است زیرا افراد ندار و یا کم درآمد به زندگی معمولی راضی‌تر هستند.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: افراد به ظاهر ثروتمند از لحاظ روحی جز مستضعفان هستند برای همین احساس نیاز و احتیاج بیشتر می‌کنند و به هر قیمتی تلاش می‌کنند تا نداشته‌های خودشان را هر طور که شده به دست آورند اما انسان مستمند اگر چیزی به دست نیاروند آروز نمی‌کنند که آن چیز را به دست بیاورند و به راحتی از کنار چیزی که نمی‌توانند آن را به دست بیاورند عبور می‌کنند این طبع انسان مستمند عفیف است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات