۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۸۰۹۷۶
با حضور شخصیت های برجسته حوزوی؛

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله اشرفی شاهرودی برگزار شد

مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله اشرفی شاهرودی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، علما، طلاب، روحانیون و عموم مردم در قم برگزار شد.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی امشب با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، علما، طلاب، روحانیون و همچنین عموم مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله علوی گرگانی در این مجلس حضور داشت؛ همچنین آیات سید احمد خاتمی، سید محمد غروی، محسن فقیهی،نجم الدین طبسی و هادوی تهرانی نیز در این مراسم حضور یافتند.

حجج اسلام والمسلمین ملکا، حسینی خراسانی، رفعتی، مدنی و نظری شاهرودی نیز در این مجلس حضور به هم رساندند و نمایندگانی از بیوت مراجع نیز از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

حاضران در این جلسه با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم برای شادی روح آیت الله اشرفی شاهرودی دعا کردند و با عزاداری ایام محرم از درگاه خداوند متعال مسألت داشتند تا روح این عالم ربانی را بر سر سفره کرامت سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) مهمان کند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی نیز در این مراسم با بیان این که علمای بزرگ و حوزه های علمیه در دوران غیبت رسالت انبیا و اوصیای الهی را بر دوش کشیده اند، ابراز کرد: دوران غیبت دوره فتنه های ظلمانی است و این مراجع تقلید، علما و حوزه های علمیه هستند که به عنوان استوانه های دین جلوی تحاریف، فتنه ها و انحراف ها را می گیرند و خواهند گرفت.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که روحانیت عزیز و سر افراز در مقاطع مختلف پناهگاه مردم بوده اند، عنوان کرد: امروز به دور از هرگونه تعصبی می توان گفت حوزه های علمیه و علمای دینی آن قدرتی هستند که اسلام را حفظ کرده و در سنگرهای مختلف از دین پاسداری کرده اند؛ بر این اساس باید مراقب باشیم که این قدرت بزرگ از سوی دشمنان در هم شکسته نشود.

وی با بیان این که یکی از ویژگی های حوزه های علمیه به روز بودن آن است، تصریح کرد: حوزه علمیه با پاسخگویی به روز نیازهای مردم، پناهگاه ملت به شمار می رود، حافظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی است و رسالت صیانت از کیان اسلام را بر عهده دارد، اما باید گفت انتظار امام زمان(عج) از روحانیت شیعه آن است که چندگام جلوتر از رخدادها و حوادث، آماده واکنش نشان دادن باشند، یعنی حوزه علمیه باید قرن های آینده را نیز جلوتر رصد کرده و پاسخ نیاز بشریت را بدهد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات