۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۸۰۹۷۹
سخنران حرم رضوی:

ضعف ایمان از دلایل چاپلوسی است

سخنران حرم رضوی با اشاره به دلایل چاپلوسی که ضعف ایمان نخستین علت آن است، گفت: دومین علامل چاپلوسی جهل است و از دلایل دیگر این امر می توان به ترس از جان، حرص و طمع اشاره کرد.
حجت الاسلام مهدوی ارفع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدوی ارفع، سخنران حرم رضوی در مراسم عزاداری دهه سوم محرم الحرام که شامگاه چهارشنبه 11 مهر در حرم رضوی برگزار شد، گفت: کسانی که پیرو مکتب حضرت علی(ع) چاپلوس نمی شوند.

وی در ادامه با اشاره به وقایع تاریخی که برخی به چاپلوسی درباریان می پرداختند، اظهار کرد: در شرایط فعلی برخی افراد چاپلوس در اطراف مدیران جمع شده اند و در عین حال از سوی مدیران شناخته نمی شوند.

این سخنران حرم رضوی در ادامه درباره نشانه های افراد چاپلوس بیان داشت: این افراد در همه جلسات با مدیران همراهی دارند در عین اینکه مشاور و محافظ نیستند ولی در هر شرایطی همه مدیران برای چاپلوسی همراه آنان هستند.

وی افزود: افراد چاپلوس در همه حال حرفها و سخنان مقام بالاتر را تأیید می کنند و از طرفی اشتباهات آنان را کوچک جلوه می دهند و در عین حال برای انجام هرکاری به تأیید گرفتن از مقام بالاتر اقدام می کنند.

این کارشناس دینی درباره راهکار مقابله با افراد چاپلوس که کوفیان نیز از این گروه بودند، گفت: در واقع کوفیان با نماز و حفظ قرآن مشکل نداشتند بلکه مشکل آنها کم ایمانی و ضعف ایمان بود و فکر می کردند که عزت از سوی انسان ها داده می شود در حالیکه خداوند عزت می دهد.

وی در ادامه بیان دلایل دیگر چاپلوسی بیان داشت: دومین عامل چاپلوسی جهل است و از دلایل دیگر این امر می توان به ترس از جان، حرص و طمع اشاره کرد که این صفات دامنگیر کوفیان شد که کربلا را به وجود آورند./۹۳۴/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات