۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۸۰۹۹۴
رییس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

راه یابی ۴۵ نفر از خراسان جنوبی به مسابقات قرآن اوقاف کشور

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مسابقات استانی قرآن اوقاف در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی انجام شده است و در پایان نیز ۴۵ نفر در بخش برادران و خواهران به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.
قرآن مجید

حجت الاسلام مهدی عباسی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی امر برگزاری مسابقات قرآنی هر ساله این مسابقات را در مراحل مختلف برگزار می‌کند.

وی گفت: امسال نیز مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی در 11 شهرستان خراسان جنوبی برگزار شد و 250 نفر برگزیده و به مرحله استانی راه یافتند.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم امسال به میزبانی بیرجند برگزار شد، افزود: این مسابقات با حضور متسابقین از تمام شهرستان‌ها به مدت 3 روز از 27 تا 29 تیرماه سال جاری در بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی انجام شده است و در پایان نیز در بخش برادران و خواهران در هر رشته 3 نفر به عنوان نفرات برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 37 نفر در بخش خواهران و 8 نفر نیز در بخش برادران به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند، ادامه داد: در قبل از مسابقات کمیته مسابقات قرآن در قسمت‌های مختلف تشکیل شد و امشب نیز از دست اندرکارانی که در ایام مسابقات همکاری داشتند، تقدیر شده است.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مسابقات کشوری در بخش برادران در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شده که مرحله مقدماتی در ابتدای شهریورماه امسال به میزبانی استان قم انجام شده که یک نفر از متسابقین استان در بخش موضوعی قرآن رشته تفسیر به مرحله نهایی راه یافت.

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: همچنین مسابقات قرآن خواهران نیز در تمام رشته‌ها از 14 تا 23 مهرماه به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود که امیدواریم نمایندگان خراسان جنوبی در این مسابقات بدرخشند.

وی افزود: از نخبگان قرآنی استان جهت شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه متسابقین که در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود، استفاده خواهد شد./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات