۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۱۰۰۴
آیت‌الله صدیقی:

مقابله با غارت‌گران بیت المال از شروط حکومت داری است

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه مقابله با غارت‌گران بیت المال از شروط حکومت داری در جامعه اسلامی است، گفت: غرب‌گراها و لیبرال‌ها هدفشان ضربه زدن به ایمان مردم است.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام‌ جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم در مسجد امیر برگزار شد، گفت: خداوند به صراحت بیان کرده که انسان دارای ارزش است.

وی افزود: انسان اگر قدر سرمایه و ارزش خودش را نداند و وارد میدان گناه و معامله با شیطان شود اسیر شیطان می‌شود و نتیجه این اسارت چیزی جز جهنم نخواهد بود.

آیت‌الله صدیقی با استناد به روایات مبنی براین انسان نباید گوهر وجودش را به گناه آلوده کند، ابراز کرد: گناه نکردن زمانی ارزش دارد که زمینه معصیت کردن برای انسان محیا باشد اما از آن اجتناب کند زمانی که انسان زمینه گناه برایش فراهم نیست دلیلی بر پاک بودن او نیز نیست از این رو ثوابی نیز برای او نوشته نمی‌شود.

امام‌ جمعه موقت تهران باطن گناه را آتش بیان کرد و اظهار داشت: خداوند بهشت را به سختی‌ها پیچیده است، رزمندگان دوران دفاع مقدس سختی‌ها و دل بریدن از لذت‌های دنیوی را تحمل کردند و با حفظ عزت شیعه عشق خودشان را به امام راحل ابراز کردند خداوند درباره آنان می‌فرماید: صابران دوستان من هستند.

وی با تاکید براینکه انسان باید با اعمالش کاری کند که حبیب خداوند شود، گفت: اجتناب از گناه و پاکیزه کردن نفس انسان را به مقام حبیب اللهی می‌رساند.

آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: انگلیس خبیث هرگز به سراغ امام راحل و یا رهبر معظم انقلاب نمی‌رود تا آنان را گمراه کرده و فتنه گر تربیت کند، آنان افراد خودشان را می‌شناسند و می‌دانند چه کسانی می‌توانند در خط فتنه ایفای نقش کنند؛ بنابراین اجتناب از گناه انسان را از هر نوع دشمن داخلی و خارجی حفظ می‌کند.

امام‌ جمعه موقت تهران صبر را به سه دسته صبر بر طاعت، صبر بر مصیبت و صبر معصیت تقسیم کرد و گفت: انسان باید هر روز اعمال خود را مورد ارزیابی و محاسبه قرار دهد و با کسانی که حب الهی دارند دوستی کند بنابراین این امور مطرح شده برای انسان ارزش است.

وی افزود: انسان نباید با منافقان و ضد انقلابی‌ها رفیق شود و به آنان لبخند بزند این غرب‌گراها و لیبرال‌ها هدفشان ضربه زدن به ایمان مردم است، اینان با حاکمیت خداوند مقابله دارند، این دسته افراد نظم جهانی را قبول داشته و دین الهی را در مقابل نظم جهانی بی اعتبار می‌کنند. و قائل بر تسامح و تساهل هستند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: غرب‌گراها نه تنها غیرت دینی ندارند بلکه حساسیتی هم بر بی دین شدن افراد جامعه ندارند خودشان هم تصریح کردند که ما به بهشت و جهنم مردم کاری نداریم، در حالی که قرآن کریم شرط حکومت داری اسلامی را توسعه قدرت برای مقابله با رذائل و بدی‌ها و غارتگران بیت المال بیان می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات