۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۸۱۰۱۴
از تاریخ ۷ تا ۲۲ صفر؛

استان تهران با استقرار در نجف از ۷۰ هزار زائر اربعین پذیرایی خواهد کرد

امامی با بیان اینکه استان تهران بخش عظیمی از زائران را در صحن حضرت زهرا(س) اسکان خواهد داد، گفت: استان تهران به ۷۰ هزار زائر اربعین حسینی از تاریخ ۷ تا تا ۲۲ صفر در نجف اشرف خدمات رسانی خواهد کرد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، شب گذشته در  همایش موکب داران مستقر در عتبات عالیات استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، گفت: بعد از واقعه عاشورا شیعیان حسینی مشتاقانه برای زیارت قبر مطهر امام حسین(ع) می‌شتافتند با اینکه در همه ادوار با سختی‌های فراوانی همچون ممنوعیت و محدودیت‌ها روبرر بودند اما شیعیان سختی این سفر را با جان و دل می‌پذیرفتند و به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شدند.

وی افزود: امروز نیز ما شاهد حضور بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی در عتبات عالیات هستیم و این توفیق الهی است که نصیب دو ملت شده است.

مقیمی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی قریب به 20 میلیون زائر طی 15 روز از نجف به سمت کربلای معلی حرکت می‌کنند، ابراز کرد: موکب داران ایرانی افزون بر عراق می‌توانند در دو مرز مهران و خسروی موکب‌های خودشان را برپا کرده و از زائران اربعین پذیرایی کنند.

استاندار تهران همایش و پیاده روی اربعین را فرصتی برای وحدت و انسجام مسلمانان دانست و گفت: در این ایام 20 میلیون شیعه از اقصی نقاط جهان در عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

در ادامه محمد امامی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: امسال همانند سال گذشته قرار است 70 هزار زائر اسکان و پذیرایی داشته باشیم و این اسکان در صحن حضرت زهرا(س) خواهد بود. مشکلات سال پیش هم تا حدود زیادی مرتفع و تجهیزات و ابزارهای گرمایشی مانند پتو و ... نیز فراهم شده است.

وی افزود: در خدمات رسانی به زائران اربعین همانند سال گذشته دوستان سپاه نیز ما را در پذیرایی و اسکان زائران کمک خواهند کرد.

امامی با بیان اینکه ما از نظر تجهیزات و تامین آب مشکلی در عراق نخواهیم داشت، ابراز کرد: از هفته آینده بخش مهمی از مواد غذایی و ابزارهای لازم به عراق ارسال می‌شود و استان تهران از اول صفر در نجف مستقر و پذیرایی از زائران از 7 صفر آغاز و این امر تا 2 روی بعد از اربعین ادامه خواهد داشت که اوج این پذیرایی 14 تا 18 ماه صفر خواهد بود.

در ادامه شوشتری مشاور بازسازی عتبات عالیات گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته تمامی موکب داران حسینی که دارای شناسنامه اداره کل هستند از 12 مهرماه می‌توانند کلیه امکانات و تجهیزات خودشان را از مرز مهران و شلمچه وارد عراق کرده و به سرعت موکبهای خودشان را برپا کنند و زائران حسینی پذیرایی داشته باشند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات