۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۸۱۰۴۲

نشست تقابل یا تعامل با آمریکا برگزار شد

استاد دانشگاه آمریکا گفت:‌ دیدن آمریکا در ایده آل ترین حالت جهانی از جمله آفت هایی است که جامعه ایران در شناخت آمریکا دارد.
دکتر توحید عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر توحید عزیزی صبح امروز در نشست تخصصی تقابل یا تعامل با آمریکا که به همت بسیج دانشگاه رضوی برگزار شد، گفت: دیدن آمریکا در ایده آل ترین حالت جهانی از جمله آفت هایی است که جامعه ایران در شناخت آمریکا دارد که در جامعه مشاهده می شود.

وی افزود: آمریکا کشور پهناوری است که دارای فرهنگ، سطح سواد و طبیعت متفاوت است که قطعا قضاوت ها در مورد هر کدام از مناطق باید متفاوت باشد.

استاد دانشگاه آمریکا در خصوص دیگر آفت هایی که در شناخت آمریکا جامعه با آن مواجه است خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین آفت های دیگر شناخت آمریکا شناخت توسط افراد آکادمیک است که در آن کشور تحصیل کرده اند و این انسان زمانی که از غرب باز می گردد دیدگاه درستی را از غرب ارائه نمی دهد چرا که تنها شرایط آکادمیک و ایده آل را تجربه کرده است.

عزیزی تصریح کرد: در قرآن در خصوص سیاست و نحوه نگرش فرعون بیان شده است که وی فردی مسرف و استثنانگر بوده است و به دیگر ملت ها و قدرت ها توجهی نداشته و خود را بالاتر از همه می دانست که این موضوع در خصوص سیاست های آمریکا نیز صدق می کند چرا که دولت آمریکا دولتی مسرف و استثنانگر است.

استاد دانشگاه آمریکا اظهار کرد: در شناخت آمریکا باید در دو بعد شرایط بیرونی و درونی آمریکا تحقیق کرد و اگر در شرایط سیاسی درونی آمریکا سیری صورت بگیرد به این مطلب می رسیم که خروجی دموکراسی ایران بهتر از آمریکا است چرا که وجود رییس جمهور هایی با بینش متفاوت در ایران از مصادیق این موضوع است.

وی ادامه داد: در انتخابات آمریکا نسبت پول های کمک شده توسط شرکت ها به کاندیداها در 90 در صد موارد کاندیدایی که بیشترین جذب مالی را داشته باشد پیروز خواهد شد که این موضوع نشان دهنده این است پول امریکا را مدیریت می کند نه دموکراسی.

عزیزی با اشاره به این که آمریکایی ها انگار در جزیره ای بسته زندگی می کنند و با رسانه های بیرون در ارتباط نیستند، تصریح کرد: مردم آمریکا با حوادث خارج از جزیره خود ارتباطی ندارند و حس کنجکاوانه ای نسبت به موضوعات دیگر کشور ها ندارند چرا که مردم آمریکا اسیر سیستم بسته ارتباطی هستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: سیستم نهفته ای که آمریکا را هدایت می کند مراقب آن است تا صدای حق طلبی مستقیم به گوش مردم آمریکا نرسد و مهم ترین کار ما رسیدن به درون آمریکاست که باید این سد را بشکنیم و صدای حق را به گوش مردم آمریکا برسانیم./864/پ203/ب1

ارسال نظرات