۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۱۰۵۱
استاد حوزه علمیه قم:

اساتید وظیفه پدری خود را نسبت به طلاب فراموش نکنند

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به لزوم توجه ویژه به طلاب در امور آموزشی از سوی اساتید بر ضرورت زمینه سازی تدریس طلاب سطوح عالی برای مقاطع پایین تر تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی دبیر کمیسیون هدایت علمی آسیب ها و راهکارها در بیستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: کمیسیون هدایت علمی در هفته گذشته با حضور بیست نفر از اساتید سطوح عالی و خارج شکل پیرامون مسائل مختلف با محوریت 15 مسأله مهم شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز داشت: در این جلسه بر لزوم برنامه ریزی دقیق و اجرایی جهت ارتقای سطج علمی و فرهنگی و انقلابی طلاب با تأکید بر آزادی انتخاب استاد و کلاس و حفظ سنت های حسنه حوزه های علمیه مورد عنایت اساتید محترم قرار گرفت.

وی تأکید کرد: امام راحل در منشور روحانیت تأکید کرده اند حوزه های علمیه باید نبض تفکر و آینده کشور را در دست داشته باشند و همیشه یک قدم جلوتر آماده رویارویی با حوادث باشند و رهبر معظم انقلاب می‌ فرمودند: حوزه ها نباید از تحولات عالم غافل بمانند و ترتیبی بدهند که طلاب در جریان مسائل جهان قرار بگیرند.

دبیر کمیسیون هدایت علمی آسیب ها و راهکارها در ادامه با اشاره به این که در جلسه با اساتید نزدیک به 50 نقطه نظر مهم به دست رسید، ابراز داشت: یکی از مسائل مورد تأکید این بود که با قطع نظر از محورهای 15 گانه می‌ توان کاری کرد که نقش و کارکرد استاد در رابطه به وظایف آموزش و تربیت و وظایف پدری نسبت به طلاب احیا شود.

وی عنوان کرد: از نظر مسائل آموزشی در سال های اخیر مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ برگزار کردن امتحانات آخر ترم در میان سال موجبات تعطیلات زیادی می‌ شد که در این جهت به تعطیلات سال جدید منتقل کردیم ولی هنوز نیاز به بازنگری جدی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی بیان داشت: نباید طلاب سطح یک بعد از ورود به سطح عالی حس رها شدن داشته باشند، از این رو باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که طلبه به وظایف علمی و پژوهشی و معنوی خودش بپردازد بدون این که اجباری بالای سر او قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که طلبه های با استعداد پایین تر نیز مورد توجه هستند، خاطرنشان کرد: آموزش هایی در رابطه با فضای مجازی، مدیریت مساجد و کارهای فرهنگی از این دست به طلاب داده شود و همین طور از اساتید بزرگوار خواهش داریم در برخی روزهای غیر درسی آموزش های ویژه ای را برای طلاب در نظر بگیرند تا مسیر برای آنها روشن شود.

دبیر کمیسیون هدایت علمی آسیب ها و راهکارها در ادامه ابراز داشت: برای این که اساتید احساس نشاط داشته باشند باید زمینه برای تدریس آنها در سطوح پایین تر فراهم شود که این مسأله نیز به عقیده ما بسیار اهمیت دارد و در این زمینه نیز برنامه ریزی های دقیقی صورت خواهد گرفت./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات