۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۸۱۰۵۵
دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

جنگ امروز ما با دنیای کفر جنگ هویتی است

آیت الله اراکی با بیان این‌که جنگ امروز ما جنگ هویت است، گفت: امروز دو هویت نور و طاغوت در نبرد با یکدیگر قرار دارند.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای اسلامی در حوزه امامت و ولایت مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور، با بیان این‌که مسأله نور در قرآن فراوان مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار داشت: حضرت موسی آرزویی خدمت حق تعالی ارائه می‌دارد، امتی که جهان را لبریز از عدل و داد و جامعه جهانی عادل را برپا کند، جامعه بنی اسراییل باشد.

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که حسنه دنیا برای رهبران جهان به منزله اقامه حکومت و عدل است، گفت: برخی بحث می‌کنند که آیا کار رسول حکومت بوده است یا خیر، در پاسخ باید گفت که رسول، رسول فرمانروا است و کار او تبلیغ و اجرای فرمان فرمانروا است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره اعراف بیان کرد: درهای رحمت الهی برای همه و به خصوص امت اسلامی باز است، به همین جهت از امت رسول اکرم(ص) به امت مرحومه تعبیر شده است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: قرار است که به دستان امت اسلامی، غایت نهایی خلقت پیاده شود که همان حکومت عدل سراسری مورد نظر می‌باشد، از این رو در این آیه برنامه این حکومت تبیین شده است که موانع را برطرف کرده و راه را باز می‌کند.

وی با بیان این‌که چند واژه در قرآن واژگان بنیادی هستند که باید به آنها توجه ویژه شود، گفت: واژگانی همچون نور، حیات و علم که تعریف آن نیز کلی و مبهم نیست، هیچ واژه قرآن وجود ندارد، مگر این‌که تعریف روشن و کاربردی نداشته باشد.

آیت الله اراکی ادامه داد: از مجموعه آیات و روایاتی که در فهم و تفسیر دقیق آیات قرآنی باید به آن توجه داشت، روایات ائمه اطهار(ع) است.

وی بیان کرد: کلمه نور در روایات به ولایت محمد و آل محمد(ع) و بلکه به خود اهل‌بیت(ع) تعبیر شده‌ است، این‌که از مقوله نور هستند معانی و مدلول‌های زیادی دارد، یعنی هرجا که نام، یاد و معارف آنها وارد شود، تاریکی‌ها را می‌زداید، بنابراین این تاریک زدایی از خصائص و معارف و یاد اهل‌بیت(ع) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تلاش‌های محققان مرکز اسلامی کامپیوتری نور بیان کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان یقینا مورد عنایت و رضایت امام زمان(عج) است، چراکه هیچ کاری جز با عنایت آن حضرت به نتیجه ثمربخش نخواهد رسید.

وی ابراز داشت: این کار با عظمتی که در مؤسسه نور انجام می‌شود، در همه کتابخانه‌ها و محافل علمی موجب یاری و دستیاری محققان شده است و از ثمرات معنوی هر کار علمی که صورت ‌گیرد، یقینا شریک خواهند بود.

آیت الله اراکی با بیان این‌که جنگ امروز ما جنگ هویت است، گفت: امروز دو هویت در نبرد با یکدیگر قرار دارند، نخست هویت نور یعنی هویت حضرت محمد(ص) قرار دارد، هویت دیگر همان هویت شیطانی است که قرآن کریم از آنها به طاغوت تعبیر کرده است.

وی مطرح کرد: ما در این نبرد هویت سازی نیاز به ساخت نرم‌افزارهایی داریم که مخاطبان آن عامه مردم باشند و موجب جذب مردمی شود، نه تنها پرسش‌های آشکار را که پرسش‌‌های نهان را نیز بشناسند و ما قبل از آن به پرسش‌های نهان، پاسخ‌های ناروا و ناپسند پاسخ داده شود، پاسخ آنها را تولید و عرضه کنیم، در این صورت شنوندگان حرف و سخن ما، بیش از دیگر سخن‌ها خواهد بود.

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان تأکید کرد: همه دنیا منتظر شنیدن حرف رسول خدا و اهل‌بیت(ع) هستند، در هیچ دوره‌ای همانند این دوره گوش‌هایی برای شنیدن حرفهای رسل و ائمه معصومین(ع) وجود نداشته است، باید از این فرصت استفاده و حرفها‌ی آنها را به گوش جهانیان برسانیم، چراکه هرجا حرف‌های آنها شنیده شده، ثمره آن دیده شده است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات