۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۸۱۰۶۱
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

حوزه تراز انقلاب دارای بنیه علمی قوی است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد که حوزه و روحانی تراز انقلاب اسلامی از بنیه قوی علمی برخوردار است.
حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز با عنوان رسالت اساتید در هدایت تربیتی و علمی در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی رییس کمیسیون نقش اساتید در تربیت طلاب انقلابی در این همایش با اشاره به جایگاه علم و عالم در دین، گفت: مطابق روایات ما یک عالم دینی به جای هزار عابد می تواند با شیطان مقابله کند.

وی با اشاره به نقش اساتید در تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما امروز به حوزه ای در تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم و طلبه و استاد در تراز انقلاب در درجه اول باید از بنیه علمی قوی برخوردار باشد در نتیجه حوزه دارای بنیه علمی قوی می‌ تواند در طراز انقلاب باشد و این باید در عمل به اثبات برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: این مسأله باید در مقام عمل به اثبات برسد که آن استادی انقلابی تر است که با سواد تر و فاضل تر باشد چراکه جوهره و هویت و اعتبار و قوت انقلاب همان مایه های علمی و مشخصا فقه و فقاهت است و این انقلاب به قدرت فقه شکل گرفت و پیروز شد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با قدرت فقه و فقاهت علمای بزرگ دین با گذشت چهل سال قدرتمندانه راهش را رو به جلو به سمت قله های بلند ادامه می‌ دهد، خاطرنشان کرد: کشور ما به برکت مجاهدت های عالمانی نظیر امام راحل شکل گرفت که در طراز اول علمای دین مدار بود و از بنیه علمی و فقهی بسیار قوی برخوردار بود و بدون اگر امام علم کافی نداشت هرگز یک چنین حکومت دینی به دست ایشان وجود نمی آمد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب اسلامی از بحران های زیادی گذر کرده است، گفت: اخیرا نیروهای نظامی ما با موشک های نقطه زن به مقر یاوه گویان، قدرت این انقلاب را به رخ جهان کشیدند و دنیا شاهد سقوط آزاد سیاست های شیطانی دشمنان انقلاب بود.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: ما به کوری چشم دشمنان این مقطع و پیچ خطرناک را پشت سر  می گذاریم چراکه رایحه پیروزی را استشمام می‌ کنیم بنابراین برای تقویت این انقلاب باید هر روز بر بعد علمی خود در حوزه بیافزاییم در نتیجه حوزه و اساتید و طلاب و فضلا در طراز انقلاب اسلامی نمی توانند از درس و علم و جدا از مرکزیت فقه و فقاهت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به شاخصه های حوزه انقلابی گفت: حوزه در تراز انقلاب اسلامی یعنی استاد و مدرسی که عالم و شجاع و بصیر و پاسخگو و به روز و کارآمد باشد و همچنین کسی که با عنایت به برخورداری از این خصلت در مسیر انقلابی بودن با قامت برافراشته حضور پیدا کند.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از آسیب های امروز بر اثر جوی که به وجود آمده این است که برخی از این که خود را انقلابی بدانند شرم دارند در حالی که انقلابی بودن یک افتخار است، از این رو باید اساتید به همراه مجموعه های مرتبط با حوزه منسجم و هماهنگ به این سمت حرکت کنند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما در این کمیسیون به این نتیجه رسیدیم اساتید ضمن این که از انقلاب حمایت می‌ کنند باید بی طرفانه نقد هم داشته باشند، چراکه افراط و تفریط در مواجهه به انقلاب اشکال دارد یعنی ضمن بیان قوت ها، مشکلات هم بیان شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها و نشریات حوزوی در تقویت روحیه انقلابی در حوزه گفت: به عنوان مثال مجلاتی که در حوزه وجود دارد باید از ظرفیتی که دارند بیشترین استفاده شود از جمله این که آسیب شناسی دقیقی داشته باشند تا چگونه طلبه و فاضل در طراز انقلاب اسلامی تربیت شود؟ و این را به عنوان یک پرسش با مصاحبه و نظرخواهی از اساتید بخواهند تا حوزه ای حامی ملت و نظام و انقلاب اسلامی داشته باشیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات