۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۸۱۰۶۳
در قم؛

مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای اسلامی در حوزه امامت و ولایت برگزار شد

مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای اسلامی در حوزه امامت و ولایت امروز با حضور آیت الله اراکی و شخصیت‌های حوزوی در قم برگزار شد.
نرم افزارهای نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای اسلامی در حوزه امامت و ولایت امروز با حضور آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری و حجج اسلام والمسلمین حسین ملکا رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، عبدالحسین خسروپناه مدیر مؤسسه حکمت نوین اسلامی، حميد شهرياری رییس مرکز علوم اسلامی کامپیوتری نور، محمدحسین  بهرامی مدیر بخش احادیث مرکز نور و سید احمد الحسینی در سالن همایش مرکز علوم اسلامی کامپیوتری نور برگزار شد.

تولید نرم‌افزارهای مرکز نور در سراسر جهان

بر اساس این گزارش حجت الاسلام الحسینی با اشاره به فعالیت‌های مرکز نور در جهان اظهار داشت: مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تولید نرم‌افزارهای اسلامی در جهان مفتخر است که نرم‌افزارهای امامت و ولایت را رونمایی کند.

وی با بیان این که ارائه قالب‌های کتابخانه‌ای کار جدید و نوینی بود که از سوی مرکز نور انجام شده است، گفت: گروه حدیث و تاریخ در این مؤسسه از پرکارترین و فعال‌ترین قسمت‌های مؤسسه هستند.

حجت الاسلام بهرامی در ادامه اظهار داشت: امروز بنا است که سه نرم‌افزار در حوزه امامت و ولایت رونمایی و به مخاطبان عرضه شود.

مرکز اسلامی نور در خدمت نشر معارف اهل‌بیت(ع)

وی ادامه داد: اگرچه مجموعه تولیداتی که در این سال‌ها در مرکز علوم اسلامی تولید شده است، همه در خدمت نشر و در موضوع امامت و ولایت بوده، اما امروز موضوعاتی رونمایی می‌شود که مستقیما به حوزه امامت و ولایت مرتبط است.

مدیر بخش احادیث مرکز نور عنوان کرد: نسخه جدید این کتاب‌خانه بیش از 1122 جلد در 555 عنوان کتاب را در خود جای داده است که عمده کتاب‌های امامت و ولایت را شامل می‌شود.

وی افزود: مباحث کلام شیعی و ادله روایی و قرآنی امامت، نقد و پاسخ به شبهات امامت، فضایل، مقامات و خصائص اهل‌بیت(ع)، نقد مبانی و دیدگاه اهل سنت در حوزه امامت و کتاب‌هایی که در حوزه فقه و کلام تطبیقی شیعه هستند در این نرم‌افزار گردآوری شده است.

در ادامه آیت الله اراکی با اشاره به آیاتی از سوره اعراف بیان کرد: درهای رحمت الهی برای همه و به خصوص امت اسلامی باز است، به همین جهت از امت رسول اکرم(ص) به امت مرحومه تعبیر شده است.

پیاده سازی غایت نهایی خلقت به دستان امت اسلامی

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: قرار است که به دستان امت اسلامی، غایت نهایی خلقت پیاده شود که همان حکومت عدل سراسری مورد نظر است، از این رو در این آیه برنامه این حکومت تبیین شده است که موانع را برطرف کرده و راه را باز می‌کند.

وی با بیان این‌که چند واژه در قرآن واژگان بنیادی هستند که باید به آنها توجه ویژه شود، گفت: واژگانی همچون نور، حیات و علم که تعریف آن نیز کلی و مبهم نیست، هیچ واژه قرآن وجود ندارد، مگر این‌که تعریف روشن و کاربردی نداشته باشد.

آیت الله اراکی مطرح کرد: ما در این نبرد هویت سازی نیاز به ساخت نرم‌افزارهایی داریم که مخاطبان آن عامه مردم باشند و موجب جذب مردمی شود و نه تنها پرسش‌های آشکار را که پرسش‌‌های نهان را نیز بشناسند و ما قبل از آن به پرسش‌های نهان، پاسخ‌های ناروا و ناپسند پاسخ داده شود، پاسخ آنها را تولید و عرضه کنیم، در این صورت شنوندگان حرف و سخن ما بیش از دیگر سخن‌ها خواهد بود./876/پ202/ب1

ارسال نظرات