۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۸۱۱۳۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

زمان بازبینی نمایش های جشنواره تئاتر فجر، وصول ۹۰ اثر به جشنواره قصه گویی و استقبال از کاروان پیاده زائران حرم رضوی عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نمایش های منتخب استان برای معرفی به سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر21 مهرماه بازبینی می شود.

حیدری با بیان این که 2 نمایش «خانه به هم ریخته است» به کارگردانی «احسان کمالی» و «قصه های درگوشی» به کارگردانی «غلامرضا یوسفی» در زمره نمایش های برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر استان هستند، اظهارکرد: «حمیدرضا نعیمی»، «محسن علیخانی» و «افشین خورشید باختری» به عنوان اعضای گروه انتخاب آثار جشنواره های تئاتر استان ها بیست و یکم ماه جاری این 2 اثر را در استان داوری می کنند.

وی افزود: آثار برگزیده این جشنواره ها پس از ارزیابی نهایی برای حضور در یکی از 3 مسابقه تئاتر بین الملل، تئاتر ایران- یک و تئاتر ایران- دو معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از 22 بهمن تا 4 اسفند برگزار خواهد شد.

90 قصه به جشنواره قصه گویی رسید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان این که جشنواره قصه گویی با  موضوع «زندگی من»  در 2 بخش قصه گویی سنتی و 90 ثانیه ای برگزار می شود، افزود: در بخش قصه گویی سنتی 90 اثر از مربیان کانون، پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها، دختران و پسران  14 تا 18 سال و مردان و زنان رسید که در نهایت 30 اثر در مرحله استانی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

«منیرصادقی» افزود: در بخش قصه گویی 90 ثانیه ای نیز تاکنون 80 قصه رسیده است و علاقه مندان تا  پانزدهم ماه جاری فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

وی ادامه داد: آثار رسیده به تهران ارسال می شود و به صورت کشوری از طریق شبکه های اجتماعی و تلویزیونی  توسط مردم  مورد داوری قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله استانی این جشنواره بیست و سوم ماه جاری برگزار می شود و راه یافتگان به مرحله منطقه ای در آبان ماه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

استقبال از کاروان پیاده زائران رضوی در فاروج

کاروان پیاده زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در فاروج مورد استقبال قرار گرفت.

این افراد از استان گلستان با پای پیاده عازم این سفر معنوی هستند و در مجتمع خدماتی، رفاهی آل یاسین فاروج مورد استقبال حجت الاسلام «قلی زاده» امام جمعه شهر و «شیخی» مدیریت مجتمع و جمعی از شهروندان قرار گرفتند.

نشست امام جمعه اسفراین با فعالان بازار

امام جمعه اسفراین در نشست هم اندیشی جامعه اصناف و بازاریان، نقش اصناف را در مدیریت بازار و جهاد اقتصادی قابل توجه دانست.

حجت الاسلام «محمدیان»  همچنین در جشن عاطفه ها در دبستان هیئت امنایی امت این شهرستان دانش آموزان را سفیران ترویج و توسعه فرهنگ نیکوکاری دانست./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات