۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۸۱۱۴۶
آيت الله نمازي:

بصيرت و آگاهي ملت در سايه مسلح شدن به سلاح علم و تقوا است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: بصريت، آگاهي، فهم و توانايي يک ملت در سايه مسلح شدن فرزندان جامعه به سلاح علم، عمل، تقوا و پاکي است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: نفوذ اهل زمين به فضاي آسمانها با علم و شناخت محدود است و به همه علوم احاطه ندارد.

وي با اشاره به اينكه بدون اذن خدا نمي توان به همه علوم احاطه داشت و براي همين است كه در طول تاريخ خيلي از مسائل براي بشر كشف نشده است، ابراز کرد: علم انبيا نيز به اندازه‌اي است كه خدا به آنها شارژ مي‌دهد و اگر قطع شود و شارژ آنها تمام شود انسان معمولي مي‌شوند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه تنها مسلح شدن به پيشرفته ترين علوم دنيا است كه سرنوشت يك ملت را تعيين مي كند، گفت: خداوند جهان هستي را با همه عظمت و گستردگي كه دارد به وسيله علم آفريده است.

به گفته وي، علم قدرت توليد و زايندگي دارد و جهل و ناداني فقر است و فقر نمي‌تواند تأثير داشته باشد، اما علم به معناي ثروت است و اين علم است كه توليد كننده سرمايه است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه يكي از رياضي دان هاي غربي مي گويد وجود خدا را مي تواند با فرمول هاي رياضي اثبات كند، اظهار داشت: امروز اگر بخواهيم پاسخ دنيا را بدهيم راهي جز مسلح شدن دانشمندان به پيشرفته ترين فرمولهاي علمي نداريم چرا كه فرمول هاي علمي مقدمه رسيدن انسان به معرفت الله است.

آيت الله نمازي شرايط امروز دنيا و جهان را بسيار حساس و پيچيده و خاص خواند و عنوان كرد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان مي فرمايد، زمان و آينده از آن شما است، بصريت، آگاهي، فهم و توانايي يک ملت در سايه مسلح شدن فرزندان جامعه به سلاح علم و عمل و تقوا و پاکي است.

به گفته وي علم حيات دل ها است و جامعه اي که جوانان و فرزندانش عالم باشند زنده هستند و ملتي که زنده باشد زير بار زور و ظلم نمي رود و ملتي جاودانه است.

محمد جواد آذري جهرمي نيز ابتداي اين ديدار با اشاره به اينكه مردم کاشان را شايسته خدمات بهتر و بيشتر هستند که اين خدمات بر عهده ما است يكي از اين خدمات را احداث پارک گردشگري فضاپايه در نياسركاشان دانست و افزود: علم نجوم علم خضوع است و هرچه در آن بيشتر مکاشفه شود به حقير بودن نقش انسان و قدرت لايزال خداوند متعال پي برده مي شود.

وي با اشاره به اينكه از بركت خدمات نظام جمهوري اسلامي ايران شهرستان كاشان توسعه و رشد خوبي داشته به توسعه و رشد در حوزه گردشگري اشاره كرد و گفت: احداث پارک گردشگري فضاپايه در نياسر كاشان ضمن اينكه کمک به توسعه بيشتر اين حوزه است، گامي در راستاي معرفت بيشتر قدرت خداوند است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات