۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۸۱۱۵۹
کارشناس دینی:

صحیفه سجادیه عالیترین روش برای زندگی معنوی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: صحیفه سجادیه عالیترین روش برای زندگی معنوی انسان است؛ امام در شرایط آن زمان روش القا را برای مبارزه با حکومت و هدایت مردم انتخاب کرد.
محمدرضا عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) برگزار شد، گفت: میرزا آقا جواد ملکی تبریزی در کتاب المراقبات آورده است که زمان‌ها منازل سلوک به سوی خدا هستند، مخصوصا شب‌های خاص مانند شب جمعه، شب شهادت و ولادت بزرگان دین.

وی افزود: اگر انسان از این منازل و زمان‌ها غافل شود آن زمان و منزل از دست او رفته حتی اگر در سال‌های آینده بتواند آن ایام را درک کند؛ مجالسی که به نیت حضرات ائمه تشکیل می‌شود مانند زیارت حضرات است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در واقع باید به این باور برسیم که ورود به مجالس ائمه، ورود به محضر مبارک ایشان است؛ حقایق به میزان باورهای ما محقق می‌شوند بنابراین با گام‌هایی آرام و با تمام وجود برای رفتن به این گونه مجالس اهتمام داشته باشیم؛ ادب حضور در این مجالس و مراقبه‌های آن انسان را بالا می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار داشت: از عصر عاشورا امامت امام سجاد(ع) آغاز می‌شود؛ به فرمایش مقام معظم رهبری سخت‌ترین دوران امامت در میان حضرات معصومین دوره امام سجاد(ع) است.

وی افزود: دوره امامت ایشان مانند دوره بعثت پیامبر(ص) در خفا بود؛ یکی از کارهایی که حاکم وقت پس از واقعه کربلا برای سرگرم کردن و فراموش شدن مصیبت اهل بیت انجام داد این بود که رقاصه‌ها را از همه جا به مدینه دعوت کرد و به آنها یارانه می‌داد و از آنها حمایت می‌کرد تا مردم را سرگرم کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در چنین شرایطی امام سجاد(ع) روش مبارزه با حاکمیت را در اوج خفقان پیش گرفت؛ امام سجاد(ع) برای مبارزه با فرهنگ رقاصه‌ها، بی بند و باری و ولنگاری مکتب دعا را پایه‌گذاری می‌کند زیرا دشمن همواره رفت و آمدها را به خانه اهل بیت کنترل می‌کرد.

کارشناس دینی در ادامه بیان داشت: صحیفه سجادیه در مقابل روش مادی و فحشایی که آن روز ترویج شده بود تماماً عالیترین روش برای زندگی معنوی انسان بود؛ امام روش القا را برای مبارزه با حکومت و هدایت مردم انتخاب کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم اگر در برخی جریانات دشمن به دنبال ایجاد ولنگاری است مکتب دعا با حال، هیمنه و جذابیت خود قطعاً می‌تواند قلوب پاک جوانان را به سوی خود جذب کند؛ زندگی حضرات معصومین برای همه ما الگو است تا بدانیم در هر شرایطی چه کنیم./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات