۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۸۱۱۶۷
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

خادمان اربعین اسلام عاشورایی را تبلیغ کنند

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این‌که مأموریت خادمان اربعین، تبلیغ اسلام عاشورایی است، گفت: حضرت زین‌العابدین ترویج دهنده اسلام عاشورایی است.
حجت‌الاسلام محمد قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در سومین همایش "هیأت‌های فعال در اربعین" که امروز در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به به ارزش خدمت به زوار اربعین اظهار داشت: نوکری برای سیدالشهدا(ع) و اربعین فقط از روی نیاز نبوده و یک افتخار محسوب می‌شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که خادم‌های اربعینی از عواطف و لطائف حسینی برخوردار هستند، گفت: باید توجه داشت که تمام فعالیت‌های خادم اربعین بر پایه احساس نیست و دغدغه داشتن، مهربانی و اهل خیر بودن از صفات خادمان اربعین است، اما عمیق ترین خوانش نیست.

وی با تأکید بر این‌که ژرف‌ترین توصیفات آدمی توصیفات هویتی است، ابراز کرد: اتفاقی که درون قلب مؤمن به عنوان خادم اربعین رخ می‌دهد و این باور عمیق است که تفاوت اصلی را ایجاد می‌کند، در این مسیر به یک خوانش هویتی نسبت به خادمان اربعین نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به ویژگی‌های خط مبارزه بیان کرد: عزت و حیاتی که در سایه مبارزه وجود دارد و یقینا در مسیر مبارکی قرار دارد، در نهایت به پیروزی با لشکر حق منتهی می‌شود.

وی تصمیم و اراده برای مقابله با کفر و شرک را از مهمترین باورهای انقلابی توصیف کرد و گفت: در مصاف فرزندان امام حسین(ع) با یزیدیان نقش ویژه‌ای می‌توان ایفا کرد، کارزار مبارزه حضرت سیدالشهدا(ع) با یزیدیان همواره وجود دارد، اما ما باید در سپاه حضرت حضور داشته و خادم امام منتظر باشیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به خوانش‌های اربعین بیان کرد: جنس خوانشی که نسبت به خادمی اربعین باید وجود داشته باشد، از جنس ماموریت است.

وی با بیان این‌که وظیفه خادمان اربعین، تبلیغ اسلام عاشورایی است، گفت: حضرت زین‌العابدین (ع) ترویج دهنده اسلام عاشورایی است، خادمان و زوار، بانیان تبلیغ دین هستند، باید توجه داشت که این تبلیغ به صورت ناشناس نباشد، رسالت بزرگی بر دوش خادمان است، بنابراین بایستی مقدمات آن را مهیا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ابراز داشت: خادمی مدال افتخاری است که به هرکسی داده نمی‌شود، بنابراین باید قدر این فرصت را دانست و دقت داشت که انگیزه و نیت در این عرصه بسیار مهم است، چراکه یک افتخار بزرگ و بی‌نظیر است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات در این زمینه بیان کرد: از برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دارد، مردمی کردن این عرصه است، وظیفه ما خدمت گزاری می‌باشد و عمل به وظایف امری ضروری است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در تولید محتوا و ارائه خدمات نیز اقداماتی انجام خواهد شد و حاضر به همکاری صادقانه با فعالان این عرصه هستیم./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات