۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۸۱۱۸۱
معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

دشمن به دنبال تخریب روحانیت است

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم به طلبه و روحانیت اعتماد بیشتری دارند، گفت: در جامعه اسلامی طلبه کسی است که از بالا به مردم نگاه نکند بلکه نگاه طلبه باید نگاه پیامبری باشد.
نخعی پور

حجت الاسلام علیرضا نخعی‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: دشمنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به دنبال تخریب روحانیت بودند.

وی با بیان اینکه مردم به طلبه و روحانیت اعتماد بیشتری دارند، گفت: در جامعه اسلامی طلبه کسی است که از بالا به مردم نگاه نکند بلکه نگاه طلبه باید نگاه پیامبری باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: همچنین طلبه‌ها باید متواضع و با مردم همنشین باشند و تا حد امکان اطلاعات دینی خود را قوی کنند و پاسخگوی جوانان باشند.

حجت الاسلام نخعی پور تصریح کرد: اگر این تواضع در روحانیت باشد آن وقت جوانان بسیاری از مسائل زندگی خود را با روحانیان مشورت می‌کنند و این ارزشمند است البته وظیفه طلبه‌ها نیز سنگین‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه سابقه حوزه علمیه به یک هزار و 400 سال قبل برمی‌گردد، ادامه داد: کوچکترین خطا از سوی یک طلبه سبب می‌شود سابقه یک هزار و 400 ساله حوزه علمیه آسیب ببیند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: روحانی در یک محله باید امام آن محله باشد و روحانیت در تمام کارهای محله پیشرو باشند و اقدامات یک محله را به دست بگیرند.

حجت الاسلام نخعی پور با بیان اینکه طلبه‌ها در منابر از مسائل روز جامعه هم استفاده کنند، اظهار کرد: طلبه‌ها قبل از سخنرانی باید مطالعه داشته باشند و اگر طلبه‌ای بدون مطالعه به منبر برود به مردم ظلم کرده است.//ت۳۰۳/ب۱9314

ارسال نظرات