۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۸۱۱۹۵
امام جمعه تبریز:

رای دادگاه لاهه حقانیت ایران اسلامی را اثبات کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به صدور رای دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران، گفت: این قرار موقت بار دیگر حقانیت ایران اسلامی را اثبات کرد.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز تبریز خواستار رسیدگی به مشکلات و مطالبات کامیون‌داران کشور شد و اظهار داشت: بنده بارها گفته بودم که اگر به موقع مشکلات این قشر زحمت‌کش حل نشود، با مشکلات جدی‌تر روبرو خواهیم شد.

وی با قدردانی از کامیون‌دارانی که با وجود مشکلات عدیده در انجام وظایف خود کوتاهی نکردند، افزود: ضد انقلاب تلاش می‌کند تا این موضوع را بهانه‌ای برای ایجاد تنش در جامعه تبدیل کند، از این‌رو نباید اجازه سوءاستفاده بدهید؛ افراد نفوذی در درون خود را شناسایی کرده و جلوی آنها را بگیرید.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش مهم کامیون‌داران در دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش کامیون‌داران در همه عرصه‌ها پررنگ بوده است؛ ولی اکنون ضد انقلاب به دنبال نفوذ و ایجاد اغتشاش در جاده‌ها هستند که البته دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و قضایی مسائل را تحت کنترل دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پاسخ قاطع، کوبنده و سریع سپاه پاسداران در موشک‌باران مقر عاملان حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: این پاسخ نشان داد که ایران در رابطه با امنیت ملی هیچ‌گونه مماشتی ندارد و همیشه واکنش سریع انجام خواهد داد.

وی با بیان این‌که هر تحرک کوچک دشمن با پاسخ قاطع و چند برابری نیروهای مسلح ایران اسلامی همراه خواهد بود، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ دوران بزن و در رو تمام شده و هر دشمنی بخواهد کوچکترین اقدامی انجام دهد با واکنش قاطع و سریع نیروهای مسلح روبرو خواهد شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور رای دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن مجدد تحریم، وزارت امور خارجه ایران طرح شکایت در دادگاه لاهه انجام داد و صدور قرار موقت لازم‌الاجرای آن نشان بارز دیگر در حقانیت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که رای دادگاه لاهه نشان از غیر مشروع و ظالمانه بودن تحریم‌ها علیه ملت ایران است، تصریح کرد: مهم نیست که آمریکایی‌ها رای دادگاه را اجرا کنند یا نکنند، مهم اثبات حقانیت ایران در مجامع بین‌المللی بود که انجام گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول الله(ص) به صورت همزمان در سراسر کشور اظهار داشت: خدمت ‌سانی بسیج در قالب ۷ هزار و ۱۴ گروه خدمت رسان جهادی توان بی‌بدیل بسیج را بار دیگر نشان داد که نقطه اوج رزمایش خدمت به مردم با حضور رهبر انقلاب در ورزشگاه آزادی بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به بخش‌های از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان تهران یادآور شد: جان کلام، عزت و عظمت و  اقتدار ایران اسلامی در برابر دشمنان انقلاب است؛ گرچه دشمنان و رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا تصویری مغرضانه از رزمایش ارائه دهند؛ اما رزمایش دیروز تجلی اقتدار نظام بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامع داد: باید آفرین به سپاه و بسیج گفت که دیروز پایه‌گذار رزمایش و نمایش اقتدار بودند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در مورد بسیج فرموده‌اند که بسیج برای جوانان شورآفرین و برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به رایزنی دستگاه دیپلماسی کشور با کشورهای غربی در راستای مقابله با تحریم‌های آبان ماه ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که درصدد ایجاد شبکه مالی مستقل هستند تا بانک‌های مرکزی اتحادیه اروپا بتوانند در برابر تحریم‌های آمریکایی بایستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت ایجاد ساز و کار لازم برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا گفت: این سیستم قبل از تحریم‌های ۱۳ آبان علیه ایران راه‌اندازی خواهد شد که به تعبیر کارشناسان دور جدید تلاش اروپایی نشان می‌دهد رفتار ایران در برابر سلطه‌گری یک درس بزرگی به کشورهای دیگر است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات