۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۸۱۲۴۰
حجت الاسلام آقامیری:

ترس از غیر خدا نشانه ضعف ایمان است

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: مؤمن از دشمن نمی ترسد چرا که می داند خداوند ماورای همه قدرت ها وجود دارد و امور را تدبیر می کند، ترس از غیر خداوند ریشه در ضعف ایمان دارد.
سید حسین آقامیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری در سخنرانی شب گذشته که در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسکریه برگزار شد، گفت: ممکن است برخی از افراد به واسطه برخورداری از ثروت در آسایش به سر ببرند ولی قطعاً اگر دین محورانه زندگی نکنند نمی توانند آرامش داشته باشند.

وی در ادامه مبحث شب های گذشته افزود: ریشه رفتار و اعمال همه انسان در باورهای آن ها خلاصه می شود از این رو رفتار توحیدی نتیجه باور توحیدی است و رفتار شیطانی نتیجه باورهای غیر الهی است و قطعاً به خسران آخرت و دنیا مبتلا می شود.

حجت الاسلام آقامیری خاطرنشان کرد: دشمن برای تخریب دین افراد روی باور مردم کار می کند و این تغییر باورها سبب تمایل ما به سمت و سویی است که مقصود دشمنان است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه تبیین کرد: ایمانی که در اعمال بروز و ظهور دارد برای ایجاد و حفظ باورهای توحیدی انسان نقش عمده ای دارد؛ باور به توحید سبب می شود انسان در راه خداوند قدم بردارد و از هیچ قدرتی هراس نداشته باشد؛ باور به آخرت یکی از متعلقات ایمان است و التفات داشتن به آن باور انسان را به توحید سوق می دهد.

خطیب توانا با بیان این که انسان مؤمن از فواید مادی و معنوی بهرمند می شود، اظهار کرد: برخورداری از سلامت نفس به واسطه عملکرد صحیح در استفاده از خوراک به دست می آید.

وی تبیین کرد: دومین نتیجه دین داری و برخورداری از ایمان بهرمندی از آرامش است، آسایش و آرامش دو مقوله متفاوت است، ممکن است برخی از افراد به واسطه برخورداری از ثروت در آسایش به سر ببرند ولی قطعاً اگر دین محورانه زندگی نکنند نمی توانند آرامش داشته باشند.

حجت الاسلام آقامیری با بیان این که ترس از غیر خداوند ریشه در ضعف ایمان دارد، گفت: خداوند در قرآن به صراحت فرموده است انسان با ایمان نه اندوهگین می شود و نه ترسی در دلش می افتد؛ مؤمن از دشمن نمی ترسد چرا که می داند خداوند ماورای همه قدرت ها وجود دارد و امور را تدبیر می کند؛ البته منظور بنده از دشمن فقط مستکبران جهان نیستند بلکه افرادی که برخلاف دستور خداوند عمل می کنند و مشوق افراد دیگر به گناه هستند نیز دشمن هستند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه ابراز کرد: محزون نشدن از آینده عملی که برای خداوند انجام شده است نیز نشانه ای از رسوخ ایمان در قلب است؛ نتیجه امور در دست خداوند است از این رو اگر گامی برای خداوند برمی داریم نباید نگران آینده باشیم؛ خداوند مُزد محسنین را به طور کامل می دهد.

خطیب توانا ادامه داد: عده ای می ترسند که در آینده خبری از اسلام نباشد؛ مگر ما اسلام را تا به الآن حفظ کرده ایم که آینده اسلام به واسطه ما تضمین شود، اسلامی که بخواهد به واسطه چند انسان خائن و مفسد اقتصادی از بین برود هیچ سودی ندارد؛ اسلام سخت ترین شرایط را به خودش دیده است و پا برجا مانده است چگونه ممکن است چند انسان به درد نخور بتوانند اسلام را ضایع کنند.

وی در پایان اظهار کرد: انسان های زیادی برای حفظ کردن اسلام وجود دارند اگر کسی لیاقت داشته باشد در راستای حفظ اسلام گام برمی دارد و اگر کسی بی لیاقت باشد نمی تواند برای حفظ اسلام کاری انجام دهد./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات