۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۸۱۳۷۶
استاد حوزه علميه قم:

دشمن از جهانی شدن اربعین حسینی نگران است

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه برخي از اينكه اربعين حسيني در حال جهاني شدن بود عصباني بودند، گفت: تا زمانيكه اربعين حسيني جهاني نشود ظهور امام زمان(عج) نيز محقق نخواهد شد.
حجت الاسلام اسماعيل كاظمي زرومي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان،  حجت الاسلام اسماعيل كاظمي زرومي در سلسله نشست هاي بصيرتي شنبه شب ها که در مسجد سلمان فارسي کاشان برگزار مي شود، با اشاره به اينكه پاي امام ايستادن هزينه دارد، گفت: تنها با صرف شعار اللهم عجل لوليك الفرج، ظهور محقق نمي شود چرا كه هنوز به مرحله اي از انتظار واقعي كه هستي خود را به پاي امام تقديم كنيم نرسيديم.

استاد حوزه علميه قم گفت: امروز با دشمني روبرو هستيم كه با جنگ نرم و جنگ فرهنگي 1400 سال قبل آشنا است و در جنگ فرهنگي و جنگ نرم كاري كردند كه مردم نماز مي خواندند و مرجع تقليد داشتند اما نمي دانستند چگونه براي امام معصوم خود هزينه بپردازند.

وي افزود: كار فرهنگي دشمن در 1400 سال قبل به اندازه اي حساب شده و قوي بود كه همه فرزندان و نوادگان اميرمومنان(ع) و همه اقوام درجه يك پيامبر كه بايد در كربلا باشند براي ياري امام حسين(ع) به كربلا نيامدند.

حجت الاسلام كاظمي گفت: دشمن در جنگ فرهنگي به اندازه اي قوي بوده كه امروز تصور مي كنيم مردم آن زمان كوفه بي وفا بودند و امام حسين(ع) را ياري نكردند، در حاليكه 70 درصد از شهداي كربلا از همين اهالي كوفه بودند.

وي افزود: دشمن در كار فرهنگي خود در مدينه بود از دين عليه دين استفاده كرد تا ديگر نامي از پيامبراكرم(ص) باقي نماند تا بتوانند مردم را متقاعد كند براي اينكه ناني سفره آنها آورده شود با چند كشور مذاكره كنند.  

اين جانباز مدافع حرم گفت: چه بخواهيم و نخواهيم تاريخ در حال تكرار شدن است و امروز برخي مي گويند از كربلا درس مذاكره آموختيه ايم و براي رسيدن به اهداف سياسي خود حتي امام را هم تفسير به راي مي كنند اما همين افراد بعد از دو هفته تغيير موضع مي دهند و مدعي مي شوند ما از كربلا درس ايستادگي آموخته ايم.

به گفته وي، امروز هم جنگ نرم 1400 سال قبل ادامه دارد و برخي همين كه نام جهاد برده مي شود به فكر صلح هستند.

حجت الاسلام كاظمي با اشاره به اينكه قرآن به ما گفته با چه كشورهايي حتي كافر مذاكره داشته باشيد و با چه كشورهايي مذاكره نداشته باشيد، گفت: با كشورهايي كه امروز مذاكره مي شود محور قرآني ندارند.

استاد حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به اينكه وضعيت ارز نبايد به گونه اي باشد كه مردم براي رفتن به كربلا و حضور در اربعين حسيني دغدغه داشته باشند و يا از حضور در اربعين حسيني مأيوس شوند، ابراز کرد: به كوري به چشم دشمنان داخلي و خارجي و استكبار جهاني اگر قرار باشد فرش زير پاي خود را خواهيم فروخت تا نگذاريم اربعين حسيني كم رنگ شود.

وي افزود: غدير و اربعين اگر از سوي ما شيعيان حمايت و پشتيباني نشود و جهاني نشود و هرسال پر رنگ تر از سال هاي قبل برگزار نشود ظهور نيز محقق نخواهد شد.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه برخي از اينكه اربعين حسيني در حال جهاني شدن است عصباني هستند، اظهار داشت: تا زمانيكه اربعين حسيني جهاني نشود ظهور امام زمان(عج) نيز محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام كاظمي گفت: هرچند كه مشكلات اقتصادي امسال براي مردم مشكل ساز است اما بايد از خوراك حلال و هزينه هاي زندگي كم كنيم تا بتوانيم در اربعين حسيني حضور داشته باشيم تا اربعين كم رنگ نشود.

وي افزود: شرايط سخت اقتصادي امروز كه نتيجه بي لياقتي برخي از مسؤولان است نبايد ما را از حضور در اربعين حسيني حتي به عنوان يك سياهي لشكر مأيوس كند، چرا كه امام زمان نيز در مسير اربعين حسيني است.

استاد حوزه علميه قم گفت: خطي كه در حكومت پيامبر با لابي گري به قدرت رسيد و دين پيامبر را به بيراهه كشيد همان خط و همان نفوذ امروز 1400 برابر شده است و در درون حكومت هاي اسلامي و كشور ما نيز وجود دارد.

وي افزود: دشمن 8 سال جنگ را به ما تحميل كرد و با وجود اينكه مشكلاتي را متحمل شديم و هزينه داديم اما پيروز شديم و بر اقتدار و عزت ايران در دنيا افزوده شد.

حجت الاسلام كاظمي يادآور شد: ايران امروز در سوريه به همت و توكل و ولايتمداري جوانان ايران پوزه كدخدا را در سوريه به خاك ماليده است تا ثابت كند آمريكا كدخدا نيست.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميرکبير يکي از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگي بوده و امسال براي چهارمين سال متوالي است که سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات