۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۵۸۱۳۸۲
امیرآبادی:

تصویب FATF سبب تشدید فشارها بر ملت ایران می شود

عضو هیأت رییسه مجلس با بیان این که تصویب FATF سبب تشدید فشارها بر ملت ایران می شود، گفت: با تصویب این کنوانسیون تحریم ها تشدید شده و ملت ایران گرفتارتر خواهد شد.
احمد امیرآبادی فراهانی احمد امیرآبادی فراهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی شنبه شب در گردهمایی تبیینی و مطالبه گرانه"خود تحریمی ممنوع" که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به این که کسانی که به  CFT رأی می دهند باید شفافیت رأی داشته باشند، گفت: افرادی که موافق این لایحه هستند، باید مسؤولیت ها و عواقب آن را نیز بپذیرند و اگر نفعی نداشت، پاسخگوی مردم باشند.

وی به بی تأثیر بودن FATF در رفع تحریم ها اشاره کرد و ادامه داد: با پذیرفتن لوایح FATF، عضو آن نمی شویم، زیرا این گروه عضو نمی پذیرد؛ با تصویب این کنوانسیون 41 الزام آن را می پذیریم و متعهد می شویم به همه آن ها عمل کنیم وگرنه محکوم خواهیم شد؛ مدافعان FATF باید به مردم توضیح دهند که 40 شرطی که از این کنوانسیون پذیرفته شده چه اثری در رفع تحریم ها داشته است.

امیرآبادی ادعای برخی مبنی بر این که حزب الله لبنان، حماس و سوریه نیز به کنوانسیون FATF ملحق شده اند را تکذیب و عنوان کرد: این مسائل انحرافی است و برخی می خواهند از این طریق کارهای غلط خود را توجیه کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این کهFATF  تحریم ها را هوشمندانه تر می کند، بیان کرد: با تصویب این لایحه ما دیگر نمی توانیم تحریم ها را دور بزنیم، زیرا با پذیرش لایحه CFT زیر فصل هفت می رویم و دیگر نمی توانیم معاملات مالی خارج از عرف بین الملل انجام دهیم.

وی اضافه کرد: چه تضمینی وجود دارد که ما این کنوانسیون را بپذیریم و مشکلات حل شود؟ ما که عضو این گروه نمی شویم که حق رأی داشته باشیم و تنها باید این الزامات را انجام بدهیم.

امیرآبادی با اشاره به این که مرکز پولشویی ایران لیست صرافی های مرتبط با سپاه را به FATF داده و هم اکنون این صرافی ها تحریم شده اند، تأکید کرد: مشکل ما این است که با تصویب این کنوانسیون تحریم ها تشدید شده و ملت ایران گرفتارتر خواهد شد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که ما اعتمادی به کنوانسیون های بین المللی نداریم، مطرح کرد: نباید برخی کشور ما را با سایر کشورها مقایسه کنند، زیرا شرایط جمهوری اسلامی با سایر کشورها تفاوت دارد؛ تصویب این کنوانسیون به منزله این است که ما همه اطلاعات خود را در دست دشمن قرار دهیم تا فشارها را بر ما افزایش دهد؛ ما با این کنوانسیون در حقیقت به غربی ها آدرس تراکنش های مالی خود را می دهیم تا تحریم ها را افزایش دهند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات