۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۸۱۴۵۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

سعادت انسان در گرو حسن خلق، ترک محرمات و انجام واجبات است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با انجام محرمات دوزخی می‌شود، گفت: سعادت اخروی انسان در گرو ترک محرمات، انجام واجبات و آراسته شدن به حسنات اخلاقی است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: هرگاه خداوند بنده‌ای را دوست بدارد و عاشق عبدی شود به او 8 خصلت نیکو عطا می‌کند.

وی افزود: نخسین خصلت بیان شده این است که آن بنده از افعال و اعمال حرام اجتناب کرده و هرگز خودش را آلوده به محرمات نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان فعل حرام را آتش دوزخ بیان کرد و گفت: از همان لحظه‌ای که فرد مرتکب فعل حرام می‌شود براساس نظام آفرینش آن عمل حرام به آتش تبدیل می‌شود؛ بنابراین انسان ساختمان بهشت و جهنم را با اعمالی که در دنیا انجام می‌دهد بنا می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه توبه آتش جهنم را خاموش می‌کند، اظهار داشت: انسان باید قبل از مرگ از گناهانش توبه کند تا آتش جهنم برای او سرد شود؛ انسان با توبه می‌تواند نتیجه اعمال ناپسند را تغییر دهد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه گناه در دنیا دارای صورت عملی و در آخرت مانند ظلمت متراکم بر انسان ظاهر می‌شود، گفت: اهل بیت(ع) بارها مردم را به داشتن تقوا توصیه کردند و می‌فرمایند: خودتان را از آلوده شدن به حرام‌های الهی حفظ کنید.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام قبل از توحید دفع محرمات اعتقادی مورد توجه است، ابراز کرد: انسان هر چیزی را که ضد دستورات الهی است باید از اعتقاد خود حذف کند تا توحید در وجود او طلوع کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: نماز اگر صحیح باشد قبولی آن قطعی است اما اگر صحیح نباشد ثواب آن برای نمازگزار ثبت نمی‌شود برای مثال اگر نمازگزار از آب حرام برای وضود استفاده کند نماز او قبول نیست.

استاد حوزه علمیه راحتی عالم برزخ را در گرو ترک محرمات، انجام واجبات و آراسته شدن به حسنات اخلاقی دانست و اظهار داشت: انسان اگر این سه ویژگی را داشته باشد دیگر از سختی و مشکلات دنیا رنجور نمی‌شود.

وی رازداری را یکی دیگر از آن 8 خصلت دانست و خاطرنشان کرد: مومن هرگز سر کسی را فاش نمی‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات