۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۸۱۵۰۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

آغاز به کار انجمن مؤسسات فرهنگی هنری، نام نویسی بیش از چهار هزار نفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین و انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز از جمله مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست مجمع عمومی موسسات فرهنگی هنری استان امروز در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد که پس از رأی گیری؛ اسماعیل ذوالفقارزاده،‌ حجت الاسلام عباس عباس‌زاده، سیدحسین هاشمی، مهدی رفیعیان و نادر حاتمی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند.

همچنین سولماز مرحمتی و علیرضا مختاری به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره انجمن موسسات فرهنگی هنری استان معرفی شدند و محمدباقر وثوقی و ناصر دکانی به عنوان بازرسان انجمن و آیت‌اله فتحی به عنوان بازرس علی‌البدل انجمن معرفی شدند.

این انجمن با هدف اعتلای مؤسسات فرهنگی هنری استان و به منظور فراهم نمودن زمینه همفکری و هم‌سویی بیشتر مؤسسات و صیانت و حمایت از حقوق این مراکز در عرصه های آموزشی، فرهنگی، هنری و قانونی در چارچوب ضوابط و مقررات تاسیس مراکز، مؤسسات، کانونها و انجمن‌های فرهنگی هنری مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.

نام نویسی بیش از چهار هزار نفر از مردم استان برای حضور در پیاده‌روی اربعین

امیر ملکی روحی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و 380 نفر در استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده‌اند که گذرنامه هزار و 724 نفر به نمایندگی کنسولگری عراق در تبریز فرستاده شده است.

وی با بیان این‌که به خاطر مشکل حواله ارزی تاکنون ویزایی صادر نشده است، افزود: مقرر بود که امروز ویزاها صادر شوند اما همچنان صادر نشده است، در صورتی که مشکل حواله ارزی حل شود، ویزاها نیز صادر خواهند شد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که تاکنون سه هزار و 959 نفر نیز از آذربایجان‌غربی برای شرکت در پیاده روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: زائران اربعین از طریق مراکز مجاز نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

ملکی با بیان این‌که متاسفانه اخیرا برخی دفاتر غیرمجاز اقدام به ثبت نام کرده و هزینه‌ی 650 هزار تومانی برای پیاده روی اربعین دریافت می‌کنند که در حقیقت کلاهبرداری است، گفت: طبق اعلام ستاد اربعین قیمت ویزای اربعین 371 هزار تومان است.

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا انتخاب شدند

جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا همراه بود. بنابر این گزارش، در آغاز رای‌گیری تعیین اعضای کمیسیون، غلامحسین مسعودی ریحان با انصراف کتبی از انتخابات خارج شد که در نهایت پس از رای گیری نتایج زیر حاصل شد.

سعید نیکوخصلت با 11 رای، شهرام دبیری با 8 رای، محرم محمدزاده با 8 رای، محمدباقر بهشتی با 8 رای و فرج قلیزاده با 7 رای توانستند آرای لازم برای عضویت در کمیسیون را کسب کنند.

گفتنی است، در این رای‌گیری شکوراکبرنژاد نیز توانست 7 رای کسب کند ولی به دلیل اینکه هر عضو شورا باید حداقل در یک کمیسیون عضویت داشته باشد و فرج قلیزاده در کمیسیونی عضویت ندارد، فرج قلیزاده عضو کمیسیون شد.

۸۶ مددجوی آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند

ناصر رمضانی، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: 333 واحد مسکونی در شش ماهه نخست امسال برای مددجویان شهری و روستایی تحت حمایت این نهاد در حال ساخت است که از این تعداد 86 واحد تکمیل و تحویل خانوارهای نیازمند شده است.

وی با اعلام این‌که برای ساخت و خرید واحدهای مسکونی در این مدت هشت میلیارد و 538 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: برای ساخت واحد های مسکونی مددجویان سه میلیارد و 600 میلیون تومان از طریق اعتبارات دولتی و 750 میلیون تومان نیز از طریق صدقات مردمی هزینه شده است.

رمضانی با اشاره به مشارکت خیران استان در ساخت مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد، بیان کرد: خیران در قالب طرح رضوان در شش ماهه نخست امسال سه میلیارد و 700 میلیون تومان برای مسکن نیازمندان کمک کرده اند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات