۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۸۱۶۴۰
آیت الله طه محمدی:

عطر هیأت امام حسین زندگی مردم را بیمه می کند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: عطر و بوی روضه امام حسین(ع) عطر خاصی است که شرکت کنندگان و بانی های برگزاری آن به برکت آن بیمه می شوند.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان شب گذشته در آستان مقدس امامزاده عبدالله با اشاره به اینکه در همه مراسم های عزاداری ذاکران به مصیبت امام حسین(ع) می پردازند، گفت: امام حسین سرور و سالار همه شهیدانی است که در راه حق و حقیقت شهید شده اند.

وی مجالس روضه را باغی از باغ های بهشت دانست و تصریح کرد: از آن جایی که در این مجالس که اهل معرفت در آن راجع به مکتب و نشر  دین خدا و بصیرت افزایی بحث می کنند مورد پسند و رضایت خداوند است.

آیت الله طه محمدی به عظمت و جایگاه برگزاری مراسم شهادت امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: عطر و بوی روضه امام حسین عطر خاصی است که شرکت کنندگان و بانی های برگزاری آن به برکت آن بیمه می شوند.

وی با یادآوری بیان امام خمینی که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است خاطر نشان کرد: باید چرایی این موضوع را بررسی کنیم که این ماه چه فرقی با ماه های دیگر همچون رمضان و شوال دارد که توانسته است اسلام را بیمه کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ادامه داد: منظور امام خمینی ماه محرم به تنهایی نیست بلکه اتفاقات درون این ماه است که آن را در بین ماه های سال جایگاه بالاتری بخشیده است.

وی تصریح کرد: آواراگی امام حسین و خاندان ایشان و شهادت بسیار مظلومانه حضرت اباعبدالله و اسارت اهل بیت و سوگواری های این دو ماه که در نهایت به شهادت امام رضا و رحلت پیامبر ختم می شود دلایل اصلی این جمله امام خمینی است.

امام جمعه همدان عزاداری ها را از دلایل وجه تمایز ماه محرم و صفر با ماه های دیگر عنوان کرد و گفت: عزاداری ها باعث شده اند تاریخ اسلام و عاشورا حفظ شود و به برکت آن نیز دین و مال و ناموس شیعه حفظ می شود.

وی پیروزی در دفاع مقدس را از برکات عاشورا دانست و تاکید کرد: در 8 سال دفاع مقدس صدام با وجود مجهز بودن به پیشرفته ترین صلاح های دنیا که آمده بود تا اسلام را از بین ببرد اما به برکت عاشورا و به فضل خداوند نتوانست کاری انجام دهد و ما پیروز شدیم.

آیت الله طه محمدی بیان داشت: به نظر بنده اگر عاشورا نبود یقینا ما شکست خورده بودیم و همه این ها را مدیون حضور در روضه و منبر امام حسین هستیم و هنگامی که تاریخ جنگ را مشاهده می کنیم می بینیم که همه فرماندهان موفق از افراد هیأتی و پا منبری بوده اند./979/پ203/ب1

ارسال نظرات