۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۸۱۶۴۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

محبت به دنیا فکر انسان را از آخرت دور می کند

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: در دنیاپرستی پنج مرحله است؛ اولین مرحله حبّ دنیا است که سبب دور شدن فکر انسان از آخرت خواهد شد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در سخنرانی شب گذشته که در هیئت فرهنگی مذهبی رضوان برگزار شد، گفت: شیطان از کانال حبّ دنیا انسان های زیادی را فریب داده و معادلات را به هم ریخته است.

وی در ادامه مبحث شب های گذشته افزود: یکی از جلوه های دنیوی که انسان های زیادی را به سمت جهنم سوق می دهد، خانواده است؛ گاهی اوقات انسان برای توجیه رفتار اعضای خانواده اش به گناهان مختلفی از جمله دروغ و غیبت آلوده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که گاهی خانواده ها اجازه معامله کردن با خداوند را نمی دهند، خاطرنشان کرد: یکی از دوستان بنده در ایام جنگ علاقه بسیار زیادی برای رفتن به جبهه داشت و اصرار زیادی برای رفتن داشت ولی مدتی بسیار ناراحت بود و به بنده گفت، پدر و مادرم اجازه نمی دهند به جبهه بیایم، من به جبهه رفتم و برگشتم و متوجه شدم که او به دلیل افتادن از کوه از دنیا رفته بود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: گاهی اوقات والدین قصد دارند چیزی از اموالشان را وقف امور خیر کنند ولی فرزندانشان اجازه چنین کاری را نمی دهند؛ ورثه نباید محروم از ارث باشند ولی بهتر است وارث چیزی از اموالش را در راه خدا خیر کند.

خطیب توانا گفت: شخصی در زمان پیامبر(ص) از دنیا رفت و وصیت کرده بود که ورثه اش خرماهایی که محصول سال باغش بود را در راه خداوند خیر کنند، پیامبر(ص) در مجلس ترحیم آن شخص حضور پیدا کردند و خرمای خرابی را برداشتند و فرمودند اگر این مرحوم این خرما را در زمان حیاتش خیر می کرد، بهتر از این انبار خرما بود که بعد از فوتش وصیت کرد تا به فقرا بدهند.

وی خاطرنشان کرد: جلوه های دنیوی بسیار قوی است تا جایی که افراد زیادی برای رسیدن به محبوبشان حاضر می شوند هر کاری را انجام دهند؛ شیطان از کانال حبّ دنیا انسان های زیادی را فریب داده و معادلات را به هم ریخته است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: در دنیا پرستی پنج مرحله است؛ اولین مرحله حبّ دنیا است که سبب دور شدن فکر انسان از آخرت خواهد شد، امیرمؤمنان(ع) می فرمایند فرزندان آخرت باشید و فرزندان دنیا نباشید.

خطیب توانا در پایان ابراز کرد: گفت و گو کردن راجع به اخبار دنیا و آرزوی دنیا داشتن نشانه محبت داشتن به دنیا است؛ محبت داشتن به دنیا سبب می شود انسان دائماً به فکر دنیا باشد تا جایی که در خواب هم مشغول به دنیا است؛ اکثر وعده های خداوند در آخرت محقق می شود از این رو افراد دنیاپرست با خداوند معامله نمی کنند./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات