۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۸۱۶۶۰
معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان خبر داد؛

آغاز به کار دبیرخانه پژوهشی حوزه علمیه لرستان

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان از فعالیت دبیرخانه پژوهشی حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: فعالیت این دبیرخانه با هدف کاربردی کردن برنامه های پژوهشی حوزه آغاز می شود.
معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه گفت: خروجی حوزه باید پژوهش و انجام فعالیت های پژوهشی باشد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش پژوهش در پیشبرد اهداف حوزه افزود: در مدارس علمیه امروز به فعالیت های پژوهشی اهمیت بیشتری داده می شود.

حجت الاسلام پنام با اشاره به اینکه جشنواره پژوهشی علامه حلی امسال برای دومین سال به صورت استانی در لرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این مهم در تقویت فعالیت های پژوهشی طلاب و تقویت روحیه پژوهشی آنان تأثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه دبیرخانه علمی پژوهشی در حوزه علمیه استان لرستان هفته آینده آغاز به کار می کند، عنوان داشت: هدف از فعالیت این دبیرخانه رصد و پاسخگویی نیازهای تئوریک جامعه و حوزه های علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان بیان کرد: این دبیرخانه علمی پژوهشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین هاجری، مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، فعالیت خود را در مدیریت حوزه استان آغاز خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این دبیرخانه بتوان گام های مؤثری در راستای توسعه و تعمیق بخشیدن به فرهنگ پژوهش بین طلاب و مبلغان پژوهشگر برداشته شود.

حجت الاسلام پنام کاربردی کردن برنامه های پژوهشی حوزه را از دیگر اهداف راه اندازی دبیرخانه علمی عنوان کرد و گفت: انجمن های علمی در رشته های فقه و حقوق اسلامی، اصول و فقه، کلام اسلامی، قرآن پژوهی، فرق و ادیان و اخلاق اسلامی فعالیت خود را آغاز می کنند و در راستای جهت دهی و هدفمند شدن فعالیت ها از ظرفیت اساتید حوزه بهره مند خواهیم شد./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات