۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۸۱۷۳۴
امام جمعه چالوس:

حوزویان با عمل به وظیفه از دین زدایی در جامعه جلوگیری کنند

امام جمعه چالوس با تأکید بر این که یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیان ترویج دین و معنویت در جامعه است، گفت: در شرایطی که دشمن شبانه روزی می کوشد تا دین را از چهره جامعه اسلامی بزداید، حوزویان باید شبانه روزی تلاش کنند تا معارف دینی را در میان مردم ترویج کنند.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام احمد جباری، امام جمعه چالوس امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر با بیان روایتی از امام حسین(ع) گفت: زندگی حقیقی و گوارا در سایه دین داری معنا پیدا می کند.

وی با بیان این که غالب زندگانی بشری مطابق با دین نبوده و همواره از هوی و هوس پیروی می کند، افزود: متأسفانه برخی آن چنان در زندگی ظاهری و مادی فرورفته و غرق در مظاهر آن شده اند که به مثابه لجن زا می مانند.

حجت الاسلام جباری همچنین با اشاره به این که دین آمده تا انسان ها به زندگی گوارا و حیات طیبه دست پیدا کنند، گفت: باید از این ظرفیت ارزشمند الهی بیشتر در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید بدانند که دین در جهت دهی زندگی کارایی و نقش بسزایی دارد، افزود: طلاب باید در امور معنوی به بالادست و در امور مادی به پایین دست خود نگاه کنند تا زمینه رشد اخلاقی در آنها فراهم شود.

امام جمعه چالوس با بیان این که متأسفانه امروز توجه به مسائل مادی و ظاهری از توجه به معنویت در جامعه اسلامی فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی وظیفه طلاب و روحانیان به عنوان پیشگامان و پرچم داران ترویج دین و معنویت در جامعه بسیار حساس و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که معارف الهی و ارزش های دینی باید در متن جامعه اسلامی نهادینه شود، تصریح کرد: نباید در یک جامعه دینی، معارف تعالی بخش معنوی در مهجوریت قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیان ترویج دین و معنویت در جامعه است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن شبانه روزی می کوشد تا دین را از چهره جامعه اسلامی بزداید، حوزویان باید شبانه روزی تلاش کنند تا معارف دینی را در میان مردم ترویج کنند.

امام جمعه چالوس با بیان این که از جمله وظایف مهم حوزه های علمیه تربیت و پرورش پرچم داران عرصه تبلیغ دین است، بیان داشت: طلاب از همه فرصت هایی که به وجود آمده در جهت تقویت بنیه علمی خود بهره گیرند تا بتوانند از لحاظ معنوی و فرهنگی در جامعه اثر گذار باشند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات