۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۱۷۹۳
حجت الاسلام اخوی:

جوانی فرصتی مناسب برای کسب علم و دانش است

عضو هیأت اندیشه ورز معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران جوانی را فرصتی مناسب برای کسب علم و دانش عنوان کرد و گفت: این فرصتی که طلاب در اختیار دارند، باید در راستای کسب علوم دینی و علمی و نقش آفرینی در عرصه تبلیغ بهره ببرند.
دوره طلیعه حضور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام اصغر اخوی، عضو هیأت اندیشه ورز معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، امروز در همایش طلیعه حضور در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران لرستان که در مجتمع فرهنگی لاله برگزار شد، گفت: جوانی نعمت بزرگی است که انسان می تواند از این فرصت بهترین بهره ها را ببرد و یکی از این فرصت ها کسب علم و دانش است.

وی با بیان اینکه سن جوانی فرصتی برای عبادت، بندگی است، افزود: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است بهترین مخلوقات نزد خداوند کسانی هستند که جوان هستند و جوانی و زیبایی خود را برای خدا قرار می دهد.

حجت الاسلام اخوی عنوان کرد: در جوانی مؤمن بودن، با اخلاق بودن و به دنبال علم و دانش بودن افتخار دارد، باید قدر این نعمت ها را بدانید.

وی با اشاره به اینکه دختران از جهت انس، الفت، عاطفه و گرایشات معنوی آماده تر هستند و این نعمت را قدر بدانید، بیان داشت: توفیق حضور در حوزه های علمیه از افتخارات ما است باید از فرصت هایی که در اختیار دارید به خوبی بهره مند شوید.

عضو هیأت اندیشه ورز معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه کمال دین در علم آموختن و عمل کردن به آن است، بیان کرد: طلب علم بر ما واجب تر از طلب مال است، طلب مال تقسیم شده است و تا زمانی که استفاده نکنیم از دنیا نمی رویم.

وی تصریح کرد: به طلبه بودن خود افتخار کنیم و نگران مسائل اجتماعی، مشکلات مالی و شرایط ازدواج، موضوعات شخصی، مسائل خانوادگی و حرف مردم نباشید، خداوند بهترین ها را نصیب شما خواهد کرد.

تحصیل، تهذیب و تبلیغ، از اهداف مهم ورود به حوزه است

حجت الاسلام اخوی هدف از ورود به حوزه را تحصیل علوم دینی، تهذیب نفس را که یک واقعیت و نیاز واقعی انسان است، عنوان کرد و گفت: امروز دشمن نه در سرزمین و خانه ما حتی در جیب ما در سایه فضای مجازی حضور دارد و با تمام انسانیت می جنگد، باید در برابر توطئه دین هوشیار باشیم.

وی وظیفه سوم را تبلیغ دین در بین آحاد مردم خواند و ادامه داد: نصفی از جمعیت دنیا زنان هستند که نیاز به احکام دینی، مسائل دینی و معنوی دارند، باید در این زمینه به وظیفه تبلیغی خود عمل کنیم.

عضو هیأت اندیشه ورز معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بر ضرورت تحقیق تأکید کرد و اظهار داشت: بر ما واجب است در زمینه و حوزه خود و در علوم دینی تحقیق کنیم، از برکات انقلاب احیای کرامت زن است، باید در این زمینه نقش آفرینی کنیم.

وی به بحث تدریس اشاره کرد و یادآور شد: ما باید نسل های آینده را تربیت کنیم باید آنچه را که فرا می گیرد در حوزه در زمینه تعلیم و تربیت نسل های آینده به کار بگیرید.

حجت الاسلام اخوی با بیان اینکه تربیت فرصتی برای شکوفایی استعداد نوجوانان و جوانان است، اظهار داشت: آموزش دادن و پرورش دادن از دیگر وظایفی است که بر دوش طلاب است باید به این مهم توجه داشته باشند، تربیت یک فرد به تربیت جامعه کمک می کند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب برای همگان الگو باشند، بیان داشت: علم آموزی موجب عزت نفس می شود، ورود در یک مسیر دینی، طیف حوزه های علمیه شخصیت انسان را بالا می برد، تحقیق و پژوهش عزت نفس انسان را بالا می برد.

حجت الاسلام اخوی با تأکید بر ضرورت حضور طلاب در جامعه و نقش آفرینی در عرصه تبلیغ در سایه کسب علوم دینی و علمی، گفت: حضور طلبه موجب می شود زمینه رشد اجتماعی فراهم شود.

وی در پایان تصریح کرد: امروز وارد دنیای جدیدی شدیم و هرچه می آموزیم به دیگران نیز بیاموزیم و به آن عمل کنیم./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات