۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۸۱۸۹۴
آیت الله مروی:

کمرنگ کردن حرکت عظیم اربعین هدف دشمن از ایجاد اختلاف بین ایران و عراق است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که اربعین تفکر ناب اسلامی را به غیر شیعه منتقل می‌کند، گفت: دشمن با مشاهده ظرفیت اربعین احساس خطر کرده و سعی دارد بین ملت ایران و عراق تفرقه ایجاد کند و متأسفانه عده ای هم در داخل با دشمن همصدا شده اند.
آیت الله مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه امشب در نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با موضوع «اربعین؛ نماد وحدت و عزت اسلامی» که با حضور برخی اساتید عراقی حوزه علمیه قم در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به این که مکتب تشیع، مکتبی عقلانی و به دور از افراط و تفریط است، گفت: این مکتب نورانی اهتمام ویژه ای برای احیای ذکر عاشورا و حادثه کربلا دارد.

وی با بیان این که مکتب تشیع نگاهی احیا مآبانه نسبت به کرامت های انسانی دارد، اظهار داشت: همه سیاست های اخلاقی و اجتماعی اسلام در حادثه عاشورا تبلور یافته است و اگر کربلا زنده و پویا باشد، همه کرامت های انسانی و اخلاقی و در یک کلام همه تفکر اسلامی زنده و پویا است.

آیت الله مروی با بیان این که حادثه کربلا قلوب همه عرفا و عقلای جهان را تسخیر کرده است، ابراز کرد: این حادثه از آنچنان عظمتی برخوردار است که حتی مسیحیان نیز سخن به مدح گشوده و حسرت می خورند که اینچنین ظرفیتی را در اختیار ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که حادثه کربلا باید به نماد دعوت به اسلام و امت اسلامی تبدیل شود، بیان کرد: اربعین به وسیله علمای حوزه نجف و مردم مظلوم عراق و به همراهی آن ها مردم استکبارستیز ایران اسلامی به نماد بسیار عظیمی برای جذب جهانیان به اسلام تبدیل شده است.

وی اربعین را رمز وحدت و عزت امت اسلامی دانست و عنوان کرد: توجه به حادثه عاشورا بزرگترین پیروزی را در عصر حاضر برای تشیع در دنیا به ارمغان آورده است که سال ها باید بگذرد تا تحلیلگران جهانی، این فتح الفتوح تاریخ تشیع را تحلیل کنند.

آیت الله مروی ادامه داد: سلفی های تکفیری با یک عقبه فکری صد ساله و همه امکاناتی که نهادهای غربی، عبری و عربی برای آن ها فراهم کردند سعی داشتند در منطقه حکومت اسلامی با معیارهای خودشان برپا کنند، برای همین حرکت خود را از موصل آغاز کردند، به گونه ای که استراتژیست های آمریکایی می گفتند غلبه بر حاکمیت داعش چیزی حدود 25 تا 30 سال طول می کشد، اما 3 سال بیشتر طول نکشید که وحدت میان مردم عراق و ایران پرونده داعش را برای همیشه بست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که اربعین نمادی برای انتقال همه تفکر اسلام حقیقی به همه دنیا است، عنوان کرد: دشمنان برای این که ظرفیت اربعین را به حاشیه براند، ابتدا این حماسه عظیم را بایکوت خبری کردند، اما نتوانستند جلوی آگاهی جهانیان از این حماسه عظیم را بگیرند؛ امروز همگان این جریان بزرگ را مشاهده کرده اند و حتی برخی دانشگاه های آمریکا و اروپا و برخی متخصصان پیشنهاد داده اند تا «اربعین» مورد را بررسی و تحقیق قرار دهند.

وی با اشاره به ظرفیت های اربعین حسینی ابراز داشت: دشمن با مشاهده این ظرفیت اربعین احساس خطر کرده و برای همین سعی دارد میان ملت ایران و ملت عراق تفرقه ایجاد کند و متأسفانه یک عده هم در داخل کشور با دشمن هماهنگ شده و می خواهند اربعین که نماد وحدت میان دو امت را از بین ببرند.

آیت الله مروی با ابراز تأسف از این که برخی در کشور با دشمن همصدا می شوند، مطرح کرد: برخی مسؤولان در یک مصاحبه اعلام کرده اند رهبر معظم انقلاب بر مسأله حل بحران آب در سیستان و بلوچستان تأکید داشته اند، اما برخی افراد منحرف این مصاحبه را تحریف کرده و این موضوع را به خوزستان ربط داده و می گویند رهبری می خواهند انتقال آب به عراق را قطع کنند و همین را مبنا قرار داده و میان مردم عراق و ایران تفرقه ایجاد می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وظیفه داریم در مقابل حرکت هایی که وحدت اسلامی را نشانه گرفته است، ایستادگی کنیم، گفت: حوزه نجف و مردم عراق و حوزه قم و مردم ایران ارکان اساسی حرکت عظیم اربعین هستند، برای همین دشمن سعی دارد با ایجاد تفرقه میان مردم عراق و ایران از عظمت اربعین حسینی بکاهد.

وی یادآور شد: اربعین می خواهد تفکر ناب اسلامی را به غیر شیعه منتقل کند، بنابراین زدودن شبهاتی که در زمینه این حرکت عظیم وجود دارد کمک بسیاری به تثبیت این جریان بزرگ خواهد کرد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات