۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۸۱۸۹۹
آیت الله مصباح یزدی:

روح همه فضیلت ها از دیدگاه اسلام ایمان است

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که از دیدگاه اسلام روح همه فضیلت ها ایمان است، گفت: اگر انسان نسبت به چیزی شناخت و میل داشته باشد لازمه اش این است که اقدام عملی کند.
 آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در جلسه در اخلاق خود که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق و با بیان این که از دیدگاه اسلام روح همه فضیلت ها ایمان است، گفت: ایمان دارای دو رکن معرفتی و انگیزه ای است.

وی افزود: اگر انسان نسبت به چیزی شناخت و میل داشته باشد لازمه اش این است که اقدام عملی کند، انسان می تواند در مقام معرفت به یقین واقعی برسد، بعد از یقین صحیح انسان نیازمند نیتی است که او را به حرکت در آورد و اقدام عملی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید از فرصت زندگی خود نهایت استفاده را ببرد تا به کمال برسد، اظهار داشت: اگر خدا به انسان علم ندهد و عنایت نداشته باشد انسان نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وی ادامه داد: اگر انسان نیت خوب داشته باشد مقدمات عمل آن مشخص می شود، انسان در هر حالی در همه چیز به خداوند متعال نیاز دارد، اگر معرفت صحیح هم پیدا شد باید از خدا بخواهیم که در آن باقی بمانیم، افرادی هستند که ابتدا معرفت پیدا کردند و سپس مسیر دیگری را در پیش گرفتند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که باید به آنچه که می دانیم عمل کنیم، ابراز داشت: انسان نباید فرصت عمر خود را از دست داده و آن را با گناه سپری کند و باید بداند بهترین  راه سعادت تمسک به آن کریم و توسل به اهل بیت(ع) است.

وی عنوان کرد: خداوند متعال انسان را آفرید که با اختیار راه و مسیر زندگی خود را انتخاب کند، در بین همه مخلوقات انسان از قدرت اراده و اختیار بهره مند است و سرنوشت خود را می سازد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه انسان ها در دنیا تکامل دارند که در سایه اطاعت از دستورات الهی حاصل می شود، هیچگاه هیچکس در هیچ حالی از کمک خداوند متعال بی نیاز نیست./1323/

ارسال نظرات