۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۸۱۹۰۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی قرآن را به صحنه آورد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی، گفت: قبل از انقلاب فعالیت‌های قرآنی به‌طور علنی وجود نداشت؛ اما انقلاب اسلامی قرآن را به صحنه آورد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد شب گذشته در آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت استان، اظهار داشت: در دوره ستم‌شاهی عربستان به مسلمانان ایرانی خرده می‌گرفت که اگر مسلمانید چرا حافظ و قاری قرآن ندارید؛ اما اکنون افتخار ما این است که بهترین قاریان و حفاظ و برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از کشور عزیزمان ایران هستند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: بعد از انقلاب فعالیت‌های قرآنی از نظر کمی و کیفی رو به رشد و بالنده شده و این از افتخارات ملت مسلمان ما و انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: اکنون حکومت و نظام اسلامی ایران با آهنگ قرآن و ارزش‌های قرآنی عجین شده است و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه افزود: خمیرمایه قانون اساسی ایران با قرآن عجین شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید در قرآن بیندیشیم و با قرآن سخن بگوییم و به آموزه‌های آن عمل کنیم و لازم است قرآن در رفتار و گفتارمان تجلی یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: قرآن مانند دانشگاه نیست که وقتی ‌ترم‌های آن تمام شود دیگر چیزی برای آموختن نداشته باشد؛ بلکه قرآن برای همه زمان‌ها و مکان‌ها آموزنده است و می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به این‌که قرآن ادب‌آموز است، افزود: سفره قرآن غنی است و چیزی کم ندارد؛ ازاین‌رو تفسیر به رأی کردن آیات قرآن جایز نیست.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: بشر هنوز نتوانسته است به زوایای مختلف قرآن پی ببرد چراکه قرآن دریای بیکران است.

وی افزود: لذت انس با قرآن از بهترین لذائذ دنیاست و اگر کسی با قرآن انس بگیرد و لذت آن را بچشد به هیچ وجه از آن دست برنمی‌دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: انس با قرآن جوانان ما را از آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند؛ به همین دلیل باید با قدرت هر چه تمام‌تر و با تخصیص بودجه‌ها به فعالیت‌های قرآنی انس با قرآن را در جامعه دینی نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان گفت: بهار قرآن در استان خراسان شمالی قابل مشاهده بوده و جوانان مستعد قرآنی فراوانی در این استان وجود دارد؛ به همین دلیل لازم است همه مسؤولان فرهنگی برای ارتقای نخبگان قرآن برنامه‌ریزی کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات