۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۸۱۹۴۶
حجت الاسلام لائینی تأکید کرد؛

ضرورت تسهیل سفر زائران اربعین حسینی از سوی مسؤولان

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که زائران اربعین حسینی باید بدانند که هدف امروز دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی است، گفت: باید از هرگونه اقدامی که موجب اختلاف افکنی میان دو ملت می شود به شدت پرهیز کرد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد ساماندهی مناسبت های مذهبی با اشاره به در پیش بودن اجتماع عظیم اربعین، به حضور میلیون ها عاشق حسینی در این مراسم با عظمت اشاره کرد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی علیرغم همه توطئه دشمنان امروز به یک اجتماع جهانی تبدیل شده است.

وی با بیان این که دست های پیدا و پنهان بسیاری در سال های اخیر برای کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تلاش کردند، افزود: اما این تلاش های مذبوحانه دشمن مانع از حضور میلیونی مردم در این اجتماع عظیم جهانی نشده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز پیاده روی اربعین حسینی به اجتماع عظیم جهانی برای نمایش عزت و اقتدار حسینی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: دشمن از این حضور میلیونی بسیار عصبانی و هراسان است و در جهت کمرنگ کردن آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید چنین مناسبت های مهم و اثرگذاری در جامعه اسلامی بیش از پیش تقویت شود، تصریح کرد: همه ظرفیت های کشور باید در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی به کار گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تسهیل سفر برای زائران اربعین حسینی وظیفه همه مسؤولان و مدیران کشور است، خاطرنشان کرد: نباید با برخی قوانین سخت و دست و پاگیر برای زوار حسینی زحمت ایجاد کرد.

امام جمعه نکا با بیان این که مهم ترين دستاورد اربعين حسینی بايد اين باشد که خوشبيني دو ملت با يکديگر را افزايش دهد، تصریح کرد: دشمنان امت اسلامی برای ایجاد تفرقه، اختلاف و بدبینی میان دو ملت ایران و عراق بسیار تلاش کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود ادامه داد: فلسفه مهم موکب و رفتن زوار دو کشور ایران و عراق، غير از بار معنوي، بار عاطفي دارد که بايد اين دو ملت در کنار هم باشند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که زائران اربعین حسینی باید بدانند که هدف امروز دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی است، تصریح کرد: باید از هر گونه اقدامی که موجب اختلاف افکنی میان دو ملت می شود به شدت پرهیز کرد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات