۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۸۱۹۶۸

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری یادواره ۲۲۱ شهید طبس، نمایشگاه بزرگ فرهنگی «فانوس» در فردوس و دستان سخاوتمند خیران بر سر معلولان خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) در سومین کنگره سرداران و 221 شهید طبس اظهار کرد: پیش کسوتان و رزمندگان دفاع مقدس آستین همت بالا بزنند و برای حفظ آثار دفاع مقدس خاطرات خود را بازگو کنند.

سردار «قاسمی» از برگزاری دو جشنواره بزرگ نوشتن دو هزار کتاب جیبی و استقبال استادان و فرهنگیان استان خبر داد و گفت: هشت اجلاسیه استانی، چهار اجلاسیه شهرستانی و بیش از 480 یادواره بخش و دهستان برگزار می شود و 28 کمیته کنگره شهدا را مدیران کل استان مدیریت و پشتیبانی می کنند.

نمایشگاه بزرگ فرهنگی «فانوس» در فردوس

نمایشگاه فرهنگی فانوس یادبود شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در موسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه النبی(س) فردوس در حال برگزاری است.

حجت الاسلام «روح االله زال» هدف از تشکیل این نمایشگاه را آشنایی نسل جوان با سبک و سیره زندگی شهدا اعلام کرد و گفت: در شرایطی که دشمن در جنگ نرم با ایجاد شبهه در بین جوانان سعی می کند هویت اسلامی و انقلابی را از جوانان بگیرد و آنان را منحرف کند باید تلاش کنیم تا سبک زندگی اسلامی بزرگان دین، شهدا و شهدای دوران دفاع مقدس را به عنوان الگو به جوانان معرفی کنیم‌.

مدیر بنیاد فرهنگی المهدی افزود: امروزه باید سبک زندگی شهدا الگوی همه مردم جامعه باشد و الگوبرداری از سبک زندگی شهدای گرانقدر، ابزار کاهش مشکلات و رسیدن به آرامش در زندگی است.

دستان سخاوتمند خیران بر سر معلولان استان

خیران غیر بومی با سفر به استان از نزدیک در جریان مشکلات معلولان و مددجویان قرار گرفتند و برای تکمیل چند پروژه قول مساعد دادند.

مدیر کل بهزیستی گفت: در سفر اشکان تقی‌پور مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران و رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور به استان، در جریان اقدامات بهزیستی در حوزه مسکن معلولان و مددجویان در چهار شهرستان سربیشه، درمیان، خوسف و بیرجند قرار گرفتند و قول مساعد برای تکمیل پروژه‌های ناتمام دادند.

«علی عرب نژاد» با بیان این که در جریان این سفر برای کمک به سهم آورده مسکن معلولان و مددجویان، کمک هزینه‌های تأمین جهیزیه، دارو و درمان، معیشتی و ساخت پنج واحد کپر در روستای عشایری شاهمردی شهرستان خوسف قول مساعدت چهار میلیارد ریال داده شد، افزود: یک باب ساختمان در خوسف برای استفاده بهزیستی در ارائه خدمات تخصصی به سالمندان و تاسیس بنیاد فرزانگان توسط یکی از خیران این شهرستان به بهزیستی اهدا شد.

ارتقای علمی دانش آموزان هدف قرارگاه پیشرفت

یکی از اهداف قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان در حوزه‌های تعلیم و تربیت، ارتقای سطح علمی دانش آموزان است تا با آموزش هایی که می‌دهیم درآینده بخشی از مشکلات مربوط رفع شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان با بیان این که ادبیات کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام کار توسط مردم و توانمندسازی آن ‌هاست، افزود: یکی از دلایل تشکیل و راه‌اندازی این قرارگاه این است که در سال‌های قبل از انقلاب بیشتر فعالیت‌ها در حوزه عمرانی در روستاها بوده و اقدامات خوبی هم انجام شده است اما اقدامی که سبب تثبیت جمعیت و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشد نداشته‌ایم.

«مهدی هنری» با اشاره به برگزاری همایش معلمان مقاطع ابتدایی در مدارس دهستان‌های خوسف و میغان نهبندان گفت: یکی از برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حوزه‌های پنجگانه، تعلیم و تربیت است که در شش دهستان هدف در سال گذشته فعالیت داشتیم و تعلیم و تربیت و توسعه برنامه‌های آموزشی را به منظور ارتقای سطح تحصیلی دانش‌آموزان و ارتقای معلمان در برنامه داریم./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات