۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۸۲۰۳۲
رييس بسيج اساتيد حوزه علميه كاشان:

جلوه ايمان در عمل صالح است

رييس بسيج حوزه علميه كاشان ايمان و عمل صالح را مکمل يکديگر دانست و با تأكيد بر اينكه جلوه ايمان در عمل صالح است، گفت: داشتن ايمان هم انسان را به انجام کارهاي خير هدايت مي‌کند و هم عمل صالح سبب حفظ ايمان مي‌شود.
حجت الاسلام مهدي بصيرتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي بصيرتي پنجشنبه شب در مراسم عزاداري كه در هيات مهتدون كاشان برگزار شد پايه و اساس ثروت را تعلق آور خواند و گفت: برخي ثروت اندوزي را دوست دارند وبه دنبال كسب ثروت از هر راهي هستند اما نمي دانند ثروت مي تواند مسير زندگي انسان را عوض كند.  

وي افزود: ثروت مذموم نيست چرا كه دين اسلام ثروت را امري مذوم ندانسته اما مهم اين است كه ثروت ازكجا و از چه راهي به دست آمده باشد و در چه راهي هزينه شودو براي همين است كه جمع آوري مال در اسلام مذوم شده است.

به گفته وي، برخي ثروت اندوزي را دوست دارند اما ثروتمند خود را در راه  توليد و اشتغال و رونق اقتصادي كشور به كار گرفته اند و با اشتغال جوانان خانواده هاي زيادي را تحت حمايت قرار داده اند كه اين ثروت حسنه در راه كمك به مردم است و مذموم نيست.

رييس بسيج حوزه علميه كاشان در ادامه نگاه منفي به ثروت را مردود دانست و عنوان كرد: استفاده از ثروت در جهت توليد و اشتغال و رونق اقتصادي جامعه اسلامي استفاده از ثروت در جهت كمك به ديگران است و داراي حسنات زيادي است.

وي يادآور شد: اميرمومنان(ع) شخصيت ثروتمندي است اما ثروت را براي مال اندوزي بيشتر هزينه نمي كند بلكه در راه اشتغال و براي فقرا هزينه مي كند، از اين رو ثروت هيچگاه نمي تواند مذوم باشد اما راه هاي كسب ثروت و هزينه ثروت در راه صحيح مهم است.

حجت الاسلام بصيرتي در ادامه با اشاره به اينكه انسان هميشه در خسران است گفت: خداوند در قرآن مي فرمايد، همه انسان ها در خسران هستند به غير از كساني كه ايمان و عمل صالح و امر به معروف و نهي از منكر  داشته باشند.

وي شرط هر اتفاقي براي انسان را داشتن ايمان دانست و افزود: خداوند در قرآن مي فرمايد، ‹‹إِنَّ الَّذِينَ آمَنُو›› داشتن ايمان انسان را از خسران در دنيا دور خواهد كرد و بي ايماني انسان را به ورطه نابودي و خسران خواهد كشيد.

حجت الاسلام بصيرتي روح اعمال انسان را در گرو داشتن ايمان دانست و با اشاره به اينكه تا ايمان نباشد اعمال انسان مورد قبول واقع نخواهد شد گفت: تنها صرف داشتن ايمان كافي نيست، از اين رو براي اينكه ايمان انسان تضمين شود نياز به عمل صالح است.  

وي مجموعه اي از اعمال صالح انسان را ايمان دانست و اظهار داشت: كامل شدن پازل اعمال صالح تصويري از ايمان كامل انسان را نمايش خواهد گذاشت اما در صورتي كه اعمال انسان ناقص باشد پازل اعمال انسان نيز كامل نخواهد شد تا منتهي به تصويركاملي از ايمان برسد.

رييس بسيج حوزه علميه كاشان همچنين ايمان و عمل صالح را مکمل يکديگر دانست و با تأكيد بر اينكه جلوه ايمان عمل صالح است، افزود: داشتن ايمان هم انسان را به انجام کارهاي خير هدايت مي‌کند و هم عمل صالح سبب حفظ ايمان مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه انسان با ايمان نمي تواند نسبت به فريضه واجب نماز بي تفاوت باشد، گفت: امروز نماز حلقه مفقوده اي در بين بسياري از جوانان است و دشمن به شدت در حال تلاش است تا جوانان هاي ما را از نماز دور كند و اين درحالي است كه خانواده ها و نهادي فرهنگي نيز هيچ برنامه هاي براي اين توطئه دشمن و حفظ جوان ها ندارند.

به گفته وي، امروز خانواده ها براي كلاس هاي آموزش زبان خارجي فرزندان خود طرح و برنامه دارند اما براي آشنايي فرزندان خود با فرائض واجب و نماز هيچ طرح و برنامه و دغدغه اي ندارند.

حجت الاسلام بصيرتي در ادامه صرف داشتن عمل صالح و ايمان را براي انسان مومن كافي ندانست و با اشاره به اينكه عمل صالح و ايمان وظيفه انسان را سخت و خطير مي كند گفت: بعد از عمل صالح و ايمان وظيفه عمومي انسان انجام امر به معروف و نهي از منكر است.

به گفته وي، امر به معروف و نهي از منکر که از آن به عنوان هدف اصلي قيام امام حسين(ع) نام برده مي شود از جمله ابزارهاي است كه انسان با استفاده از آن مي تواند به خدا ايمان پيدا کنند و عمل صالح انجام دهد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات