۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۸۲۰۹۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

مجلس با محدود کردن دانشگاه به بهانه آمایش مخالف است

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز با این طرح وزارت علوم مخالف نیست اما با محدود کردن دانشگاه به بهانه آمایش مخالف است.
فلاحتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در نشست رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اخیرا وزارت علوم طرح آمایش دانشگاهی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مردم سهم خود را به وزارت علوم دادند، گفت: بنابراین مجلس شورای اسلامی نیز با این طرح وزارت علوم مخالف نیست اما با محدود کردن دانشگاه به بهانه آمایش مخالف است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: هر جا که از مردم کمک خواستیم، مردم با شوق و اشتیاق به ما کمک کردم و از این کمک‌های مردمی استفاده بسیاری کردیم.

فلاحتی با بیان اینکه طرح آمایش باید به نحوی برنامه ریزی شود که دانشگاه‌ها توسعه پیدا کنند نه اینکه قفل شوند، تصریح کرد: خراسان جنوبی بهترین زمینه برای تحصیل دانشجویان افغانستانی دارد و می‌توان برای تحصیل آن‌ها مجوز صادر کرد.

وی با بیان اینکه تحصیل دانشجویان افغاستانی برای کشور ارزآوری خوبی دارد، ادامه داد: همچنین بایدبه مسائل بومی و منطقه‌ای توجه بیشتری شود.

نظرافضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 50 هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر استان تحصیل می‌کنند.

نظرافضلی افزود: از سال 90 تا 95 بیش از 7 هزار نفر از نهبندان به دلیل کمبود امکانات مهاجرت کردند و اگر امروز نیز به بحث معیشت مردم توجه نشود شاهد مهاجرت از مرزها خواهیم بود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات