۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۸۲۱۶۰
رییس تبلیغات اسلامی اسفراین:

تبلیغ عملی بهترین شیوه تأثیرگذاری روحانیان بر مخاطبان است

رییس تبلیغات اسلامی اسفراین با تأکید بر اینکه مبلغان باید با غیر از زبان خود مردم را به سوی نیکی دعوت کنند، گفت: درواقع تبلیغ عملی بهترین شیوه تأثیرگذاری روحانیان بر مخاطبان است.
حجت الاسلام هادی پروین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین، امروز در نشست ماهیانه روحانیان مستقر این شهرستان، با اشاره به رسالت مهم روحانیان مبلغ در ارتقای بعد معنوی جامعه، اظهار کرد: روحانیان و مبلغان مدیران فرهنگی روستاها و مناطق تبلیغی خود هستند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند: بهترین امت من کسی است که مردم را به‌سوی خداوند متعال فراخواند و بندگانش را با او دوست سازد و همچنین امام صادق (ع) هم فرمودند: مردم را به غیر از زبانتان به‌خوبی فرا خوانید و مردم باید در شما کوشش، راستی و پارسایی ببینند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اسفراین با تأکید بر اینکه مبلغان باید با غیر از زبان خود مردم را به سوی نیکی دعوت کنند، گفت: درواقع تبلیغ عملی بهترین شیوه تأثیرگذاری روحانیان بر مخاطبان است.

حجت‌الاسلام پروین تصریح کرد: بر این اساس روحانیان مبلغ باید با درک جایگاه و رسالت خطیر خود برای بهبود امور فرهنگی و افزایش توجه مردم به آموزه‌های اسلامی همت کنند.

وی در ادامه با اشاره به آثار زیان‌بار درخواست مزد برای تبلیغ، این موضوع را عامل از میان رفتن اخلاص و کاهش اثر تبلیغ دانست و افزود: طبق روایت گرفتن مزد باید بدون درخواست از طرف مبلغ باشد اما اگر مردم خودشان به روحانی هدیه بدهند پذیرفتن مانعی ندارد.

حجت‌الاسلام پروین در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، اضافه کرد: معلم برای مزد تعلیم نمی‌دهد اما اگر هدیه‌ای به او داده شود آن را قبول می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های مورد نیاز روحانی مبلغ برای تبلیغ در مناطق روستایی، اظهار کرد: از شاخصه‌های مهم روحانی مستقر در روستا حضور مستمر در مسجد، کوتاه سخنرانی کردن، ارتباط با جوانان و حضور در طول روز در محل تبلیغ و در بین مردم است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات